Siły zbrojne
Zmodernizowany ATMOS na podwoziu Tatry
Podczas nadchodzących targów Eurosatory w Paryżu Elbit Systems zaprezentuje zmodernizowaną wersję lekkiej samobieżnej haubicy ATMOS 155mm/52 osadzoną na podwoziu ciężarówki Tatra. Nowy wariant ma charakteryzować większa mobilność i siła ognia.
ATMOS to samobieżny system artyleryjski o wysokiej mobilności, który dzięki wysokiej automatyzacji może obsługiwać 3-4 żołnierzy. Jego uzbrojenie stanowi haubica kalibru 155 zgodna ze standardem NATO. System może zostać zbazowany na szerokiej gamie pojazdów terenowych w układzie 6x6 lub 8x8. Podczas paryskiej wystawy po raz pierwszy zostanie zaprezentowany wariant wykorzystujący podwozie firmy Tatra.
Zmodernizowana wersja zgodnie z danymi producenta może prowadzić ogień na dystansie przekraczającym 40 km. Dzięki nowemu systemowi ładowania szybkostrzelność praktyczna może sięgać 6 strzałów na minutę. Zmniejszono też czas potrzebny do oddania strzału i opuszczenia stanowiska ogniowego, dzięki półautomatycznemu układowi ładowania, nowoczesnemu systemowi pozycjonowania i łatwej inkorporacji do systemów zarządzania polem walki.
Wojtekus
No i kolejny przyklad braku koordynacji w polityce uzbrojenia grupy V-4.
Jacek
A na co nam ta grupa? Militarnie nic nie znaczą a w polityce gdzie ich najbardziej potrzebujemy maja nas w d...
123
To nic nie ma wspolnego z V4 - Czesi i tak wolą modernizować Dane... Tatra to b. popularny nośnik... A Kryl na Tatrze to puszczanie oczka w kierunku Hindusuów
RIKI
A kiedy będzie ATMOS na podwoziu Jelcza ?
J23
a po co
mik9
A co z KRYLEM...chyba jesteśmy w lesie...jak zwykle
victor
Kryl wchodzi w fazę montażu prototypu, Jelcz właśnie kończy prototyp podwozia, które w czerwcu rozpoczyna próby trakcyjne. Prototyp kompletnego Kryla będzie prezentowany 1 września na MSPO. W odróżnieniu od Tatry, HSW ma zaoferować nie samo działo, ale kompleksowo wyposażony moduł dywizjonowy z pełnym zapleczem logistycznym oraz zintegrowanym systemem kierowania ogniem, rozpoznania i dowodzenia itp. To samo rozwiązanie jest przyjęte w przypadku Kraba, Raka i Homara, który właśnie doznaje przyspieszenia, zaś w stosunku do Langusty, już wcześniej przyjętej na uzbrojenie, właśnie jest "dorabiane" na życzenie MON. Poza tym - w tej informacji brak danych, czy ATMOS na Tetrze spełnia kryterium aeromobilności, które jest jednym z podstawowych wymogów, jakie postawiono Krylowi, który musi się dać transportować C-130
Pablo
Tylko zderzak z MAN-a TGX zdaje się...