Reklama
  • Wiadomości

Wadliwa część przyczyną uziemienia F-35B Lightning II

28 stycznia br. prasa amerykańska poinformowała, że przyczyną awarii samolotu F-35B Lightning II, która doprowadziła do uziemienia całej floty w wersji pionowego startu i lądowania, była wadliwa część.

Piechota Morska będzie pierwszą formacją, która wykorzysta ekspedycyjnie F-35 Lightning II - fot. Lockheed Martin
Piechota Morska będzie pierwszą formacją, która wykorzysta ekspedycyjnie F-35 Lightning II - fot. Lockheed Martin


Śledczy rozważali dwie hipotezy - wadliwa część bądź wada techniczno-projektowa. Ta druga mogłaby mieć katastrofalne znaczenie dla programu, gdyż wiązałaby się z czasochłonnym przeprojektowane instalacji i kolejne opóźnienia. Analiza problemu wykazała bowiem, że doszło do zatkania przewodu instalacji hydraulicznej - część wykonana była niezgodnie z zakładaną jakością.

Incydent, który doprowadził do uziemienia floty 25 samolotów F-35B Lightning II wydarzył się 18 stycznia br.. Nie spowodował wstrzymania lotów maszyn w wersji F-35A oraz F-35C.

(ŁP)

Zobacz również

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama