Reklama


Łącznie z maszynami których odbiór właśnie się rozpoczął, zakończono już modernizację 35 indyjskich maszyn. Zgodnie z wartym 400 milionów dolarów kontraktem, podpisanym w 2009 roku, remonty i modernizacje przejdą w sumie 103 samoloty An-32. 40 z nich przejdzie ten proces na Ukrainie. Reszta zostanie zmodernizowana w należących do indyjskiego lotnictwa zakładach remontowych BRD-1 leżących w Kanpur (Północne Indie).

Czytaj też - BAE namawia Indie na kolejne samoloty Hawk

Wykonawcami kontraktu są ukraińskie zakłady Antonowa oraz kijowskie 410 Lotniczy Zakład Remontowy w Kijowie. Modernizacja ma na celu zmniejszenie masy i zużycia paliwa, oraz zwiększenie bezpieczeństwa samolotów tego typu. W jej wyniku np. indyjskie samoloty mają spełniać warunku II kategorii podejścia ICAO, czyli zyskają możliwość lądowania bez widoczności ziemi. Jedynie na podstawie instrumentów takich jak ILS.

Na mocy odrębnego kontraktu o wartości 110 mln dolarów OJSC Motor Sich (Zaporizhia) ma zmodyfikować silniki AI-20 indyjskich An-32, zwiększając ich moc, oraz żywotność. Modernizacja samolotów transportowych to jeden z istotnych elementów programu zwiększania możliwości operacyjnych Indyjskiego Lotnictwa Wojskowego.

(JS)
Reklama
Reklama

Komentarze