Reklama

Siły zbrojne

Ujawniono dane chińskich okrętów podwodnych typu S20P

Proponowany dla Pakistanu okręt podwodnych S20P będzie wzorowany na jednostkach typu 039B – fot. www.sinodefenceforum.com/
Proponowany dla Pakistanu okręt podwodnych S20P będzie wzorowany na jednostkach typu 039B – fot. www.sinodefenceforum.com/

Azjatycki portal Kanwa Information Center opublikował informacje na temat proponowanego dla Pakistanu okrętu podwodnego typu S20P (039B), ale prawdopodobnie tylko te, które zaakceptowały Chiny.

Przeznaczone dla Pakistanu nowe okręty podwodne oznaczone jako S20P są wersją wykorzystywanych w chińskiej marynarce wojennej jednostek typu 039B. W sumie ma zostać zakupionych sześć takich okrętów. Już wiadomo, że Pakistańczycy wybrali dla nich chiński napęd niezależny od powietrza.

Mają to być jednostki o długości 66 m, szerokość 8,2 m, wyporności 1850 t i wyporności podwodnej 2200 t. Maksymalna prędkość to 18 w natomiast zasięg przy prędkości 16 w to 8 000 Mm. Rufa ma posiadać stery w kształcie litery X („X-rudder”) oraz siedmiopłatową śrubę.

Wytrzymałość podwójnego kadłuba ma pozwalać oficjalnie na zanurzenie się do głębokości 300 m. Dzięki daleko idącej automatyzacji załoga ma liczyć jedynie 38 marynarzy. Wiadomo, że okręty mają być wyposażone w rakiety przeciwokrętowe Yingji 83 o zasięgu 180 km, ale specjaliści spekulują, że Pakistan będzie się starał również o zintegrowanie na pokładzie rakiet manewrujących Babur o zasięgu 500 km.

Nowe jednostki dla Pakistanu mają być produkowane w stoczniach Shanghai i Wuhan. Z tych skąpych informacji można na razie wnioskować jedynie tyle, że pakistańskie okręty podwodne będą mniejsze od ich chińskich odpowiedników. Pozostałe dane są nadal wielką niewiadomą.

Reklama

Komentarze (2)

  1. bezksywy

    Znając możliwości wywiadowcze ChRL (kradzież technologii), incydent zahaczenia holowanego sonaru z AB (skuteczność) oraz już 50 letnią tradycję w budowie OP (prawie dobra jakość), pewnie niewygórowaną cenę (wiadomo) i wysoce prawdopodobny udział polskich firm w budowie oraz serwisie (jak w A2)..... P.S. Przepraszam że, zajmuję czas obsłudze D24 moimi nierealnymi faktami w komentarzu. Niech już w końcu kupią ten 212 będzie szybciej w linii i będziemy komentować inne sprawy, w których też już pewnie wszystko ustawiono. Pozdrawiam, albo lepiej: Precz z zaborcami!!!!

    1. Amoroso

      Spokojnie, jeszcze gros emocji przed nami, choć zgadzam się, że niemiecki op jest już zaklepany (niestety).

  2. Marcin

    Pakistan potrafi, a Polska jakoś nie?

    1. VfV

      A gdzie tam nam do Pakistanu...

Reklama