Jest to maszyna w standardzie ATR72-600 TMUA (Turkish Maritime Utility Aircraft), której modyfikacji dokonały włoskie zakłady Aeromacchi w Napoli-CapodichinoiTorino-Caselle. Zmiany obejmowały nowy system IFF, system łączności oraz instalację stołów taktycznych w przedziale ładunkowych. Maszyna może być więc używana jako samolot dowodzenia, ale też szybko przekształcony do standardowej konfiguracji transportowej. Drugi samolot tego typu ma być gotowy w pierwszej połowie sierpnia.
Więcej: Włochy: ruszyła montownia F-35
Piloci-instruktorzy Tureckiej Marynarki, którzy będą mieli piecze nad załogami tych maszyn zakończyli właśnie szkolenie na tym nowym typie maszyn w AleniaAermacchi’s Training Centre na lotnisku Caselle.
Będą oni też szkolić załogi sześciu maszyn ATR72-600 TMPA (TurkishMaritime Patrol Aircraft), które będą modyfikowane do tego standardu przez zakłady Turkish Aerospace Industry w Ankarze. Zmiany obejmują instalacje systemów dedykowanych licznym zadaniom patrolowo-ratowniczo-bojowym tureckich maszyn. Mówimy tu o systemie sensorów Thales AMASCOS (AirborneMaritimeSituation and COntrol System), datalink Link 16, AIS (Automatic Identification System) i uzbrojeniu.
Więcej: MSPO – światowa renoma, krajowy prestiż
Samoloty w tym standardzie trafią do odbiorcy najwcześniej w lutym 2017 roku. Program dostaw ma zostać zamknięty do końca 2018 roku.
(JS)