Czarna taktyka. Na tym zagadnieniu skupili się tym razem byli operatorzy Jednostki Wojskowej Komandosów z Lublińca podczas szkolenia z terytorialsami. To już druga część tego typu zajęć.
European Security Academy we Włościejewkach, a dokładnie obiekt „Mogadisz", to właśnie tam szkolili się instruktorzy 3. kompanii lekkiej piechoty ze 124. blp ze Śremu. Do współpracy zaprosili także kolegów z 11. MBOT oraz 5. MBOT.
Czytaj też
Dwudniowy trening był kontynuacją poprzedniego modułu szkoleniowego, który miał miejsce w lipcu. Instruktorzy z C.T.C. Operated by Operators, sprawdzili, czego żołnierze nauczyli się podczas poprzednich ćwiczeń i przeszli do kolejnego zagadnienia. Tym razem terytorialsi ćwiczyli poruszanie się w terenie zurbanizowanym, szturm na budynek oraz obronę a także pracę na latarkach zamontowanych na broni.
Czas spędzony z byłymi operatorami JWK z Lublińca każdorazowo wzbogaca nasz warsztat. Do zajęć zostali wyselekcjonowani instruktorzy, którzy swoją wiedzę będą przekazywać podczas szkoleń rotacyjnych kolejnym żołnierzom mojej kompani
por. Krzysztof TROJAN, dowódca 3. klp ze Śremu
Cieszy nas zaangażowanie oraz chęć rozwoju żołnierzy WOT. Zarówno my jak i oni mamy jasno sprecyzowane plany oraz potrzeby szkoleniowe, które odpowiadają zagrożeniom i wyzwaniom współczesnego pola walki. Cieszy nas fuzja rynku prywatnego oraz wojskowego, wymiana doświadczeń i wiedzy na każdym etapie szkolenia... "BO PRZEWAGA MUSI BYĆ PO NASZEJ STRONIE" –
„Wodzu”, instruktor C.T.C. Operated by Operators.
Praca z amunicją UTM (z użyciem zestawów konwersyjnych z wykorzystaniem amunicji barwiącej do karabinków MSBS Grot) pozwoliła zweryfikować, jakie techniki żołnierze zdołali już opanować, a którym muszą poświęcić nieco więcej czasu. Tego typu szkolenie pozwala na zachowanie pełnego realizmu podczas ćwiczeń force on force. Warto podkreślić, że trening odbywał się zarówno w świetle dziennym, jak i w ciemności, na dystansie od 2 do 40m.
Pucin:)
Takie zajęcia powinny być stałym elementem szkolenia każdej kompanii WOT )nie tylko instruktorów) wraz ze wsparciem pojazdów opancerzonych, np.: nieszczęsnych świnek-BRDM-2.