Reklama

Technologie

Setki milionów na silniki do Sokołów i Bryz

Fot. J.Sabak
Fot. J.Sabak

 Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o udzieleniu zamówienia firmie Pratt & Whitney Rzeszów S.A. na naprawy silników lotniczych stosowanych jako napędy samolotów An-28 i M28 Bryza oraz różnych wersji śmigłowców W-3 Sokół/Anakonda, jak również na remont technicznych środków materiałowych na tych maszynach w latach 2021-2025. Koszt realizacji obu usług wyniesie około 340 mln złotych. 

W trybie negocjacji z jednym oferentem 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej udzieli zamówień w trzech odrębnych postępowaniach:

- Naprawa główna silników turbośmigłowych TWD-10B/PZL-10S oraz naprawa główna silników turbośmigłowych TWD-10B z dostosowaniem do wersji TWD-10B/PZL-10S w latach 2021–2025 (do Bryz);

- Naprawa główna oraz naprawa główna wraz z dostosowaniem do wersji FADEC silników turbinowych PZL-10W oraz PZL-10W z układem FADEC w latach 2021–2025 (do Sokół);

- Remont (naprawa główna) technicznych środków materiałowych do statków powietrznych w latach 2021–2024.

Wszystkie trzy decyzje o udzieleniu zamówienia zapadły 12.03.2021. Zastosowano procedurę negocjacji z jednym oferentem, gdyż - jak wskazuje 3 RBLog w uzasadnieniu - analiza rynku wykazała, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji przedmiotu zamówienia jest Pratt & Whitney ,,Rzeszów” S.A.

To właśnie ta firma jest bowiem jedynym właścicielem dokumentacji techniczno-remontowej oraz posiada możliwości techniczne do wykonania remontu silników PZL-10W oraz dostosowania silników PZL-10W do wersji FADEC, a także wykonania remontu silnika TWD-10B/PZL-10S jak również modyfikuje silniki TWD-10B do wersji TWD-10B/PZL-10S, która współpracuje ze śmigłami typu Hartzell HC-B5MP-3D/M lub HC-B5MP-3G.

W wyniku prowadzonych negocjacji, które dotyczyły uzyskania najniższej ceny, wartość kontraktu dotyczącego naprawy głównej silników do Sokołów PZL-10W określono na 197 859 800,00 PLN, przy początkowej wartości szacowanej na 228 534 861,79 PLN. Z kolei koszt naprawy głównej silników TWD-10B/PZL-10S do Bryz z szacowanych pierwotnie 81,5 mln PLN wzrósł do poziomu 82 931 400,00 PLN. Remonty technicznych środków materialnych będzie kosztował 59 846 950,00 PLN przy pierwotnej wartości szacowanej na 43,8 mln PLN.

Reklama
Reklama

Reklama

Rok dronów, po co Apache, Ukraina i Syria - Defence24Week 104

Komentarze (1)

  1. gnago

    Kolejny strzał w stopę, modernizacja awioniki na opracowaną w Polsce wymiana silnika na te z motor sicz i łopaty tez w pełni kompozytowe

    1. alibaba

      Tylko ze prawdziwe smiglowce nie sa budowane z klockow Lego. Kazda taka podmianka to koszty, czas na certyfikacje etc.

Reklama