Reklama

Siły zbrojne

Fot. mil.ru

Rosyjski pilot-kadet zginął w katastrofie samolotu

Podczas lotu szkolnego na samolocie Aero L-39 Albatros zginął student 4 roku Krasnodarskiej Wyższej Wojskowej Szkoły Pilotażu. Zgodnie z informacjami rosyjskiego ministerstwa obrony narodowej przyczyną katastrofy była techniczna usterka maszyny.

Samolot rozbił się w rejonie miejscowości Dmitriewskaja w Kraju Krasnodarskim, na południu Rosji, podczas lotu treningowego około godziny 16:00 25 marca 2020 roku. Miejsce katastrofy jest oddalone o około 180 km od lotniska Krasnodarskiej Wyższej Wojskowej Szkoły Pilotażu. Zgodnie z komunikatem ministerstwa obrony Federacji Rosyjskiej, pilot z nalotem około 60 godzin na samolotach L-39 Albatros odbywał planowy lot szkolny, gdy nastąpiła awaria maszyny. Kadet próbował się katapultować, jednak pułap miał być zbyt niski, co spowodowało jego śmierć na miejscu.

Maszyna rozbiła się na polu, nie powodując zniszczeń ani kolejnych ofiar. Zgodnie z oficjalnym komunikatem pilot do ostatniej chwili starał się oddalić maszynę od pobliskiej wsi, co mogło być powodem zbyt późnego użycia katapulty. Okoliczności zdarzenia bada specjalna komisja. Pomimo tego iż za przyczynę wypadku uznano awarię samolotu, dotąd nie wystosowano zakazu lotów dla maszyn tego typu eksploatowanych przez rosyjskie siły powietrzno-kosmiczne.

Aero L-39 jest samolotem szkolno-bojowym produkcji czechosłowackiej, który stanowił podstawową odrzutową maszynę w treningu pilotów większości krajów byłego Związku Radzieckiego. Do służby został wprowadzony w 1971 roku. Obecnie są to samoloty sukcesywnie zastępowane w rosyjskim lotnictwie wojskowym przez znacznie nowocześniejsze odrzutowce szkolno-bojowe Jak-130, których konstrukcja jest zbieżna z włoskim Leonardo Aircraft M346 Master, znajdującym się również na wyposażeniu Polskich Sił Powietrznych.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (8)

  1. BieS

    Awaria techniczna potwierdzona, a samoloty L-39 nie uziemione? Bardzo ciekawe.

  2. Uradowany

    Świetna wiadomość!!

    1. BUBA

      Co w tym swietnego. Mlody kadet ( ktorego mazeniem bylo latac ) ginie i to na poczatku swojej pracy ...

  3. xv600

    Za młody nie miał odpowiednich nawyków, być może wpadł w panikę, ale dla czego był na tak niskiej wysokości nie wiadomo; jednak co by nie powiedzieć to smutne dla lotników !!!

    1. Może należy czytać ze zrozumieniem. Jak starał sie wyprowadzić maszynę znad obszaru zabudowanego to mogło mu czasu zabraknąć , to leciwe maszyny i może nie było fotela zro-zero.

    2. Filip

      Widzę że już odrobiłeś robotę za komisję...Kolejny z szybką i celową oceną sytuacji. Takich nam tu potrzeba.

  4. mordimer

    Pułap był zbyt niski?! dla katapultowanego fotela? czegoś nie rozumiem...

    1. Fanklub Daviena

      Nie każda maszyna ma fotel klasy zero-zero, np. nasze F-16 nie mają...

    2. Davien

      Po pierwsze panei funklub nei macie ani jednego F-16, a po drugie Polskei F-16 jak najbardziej maja fotele klasy zero-zero:)

    3. Nesher

      Prawdopodobnie raczej niż niewielka wysokość stanowiła problem przy niskiej prędkości w momencie wyrzucania. Fotel ratunkowy typu VS 1 BR ma parametry 0 metrów / 150 km. W końcu jest to system z 1964 roku. Nawiasem mówiąc, Republika Czeska była piątym krajem na świecie, który zaczął produkować takie systemy szeregowe. Mam na myśli po Wielkiej Brytanii, USA, Rosji i Szwecji. I trwa do dziś, najnowszy L 159T2, który został niedawno włączony do sił zbrojnych Republiki Czeskiej, ma siedzenia wyrzucające typu VS 20 o parametrach 0 metrów / 0 kilometrów.

  5. Sybirak

    Wspaniałe wiadomości !

    1. R

      Troll.

    2. BUBA

      Dobrze wyszkolony chlopak ginie bez walki i to ma byc wspaniale !!!!

    3. WS

      Co Ty gadasz? Człowiek zginął, i to tragicznie. I to na początku swojej drogi zawodowej. Więcej zrozumienia, moralności i empatii

  6. pol

    No cóż, a nie lepiej krowy doić, a nie złomami próbować latać ...

    1. HeHe

      Niech każdy robi to co chce robić. Przecież nikt cię nie namawia żebyś zaczął latać złomami i przestał doić krowy.

  7. BUBA

    Bredzicie szkoda chlopaka. Pilot to pilot a nie facet z widlami w reku.!!!

  8. Kiks

    Pewnie kolejny sowiecki fanatyk.

    1. Davien

      Kiks, jezeli to co podaja jest prawda to akurat pilot postapił jak powinien wiec bez przesady w druga strone proszę.

    2. Kiks

      Nie chodzi jak postąpił. Tylko gdzie oni ich rekrutują. Obłęd w oczach i miłość do Putina.

    3. rED

      Pułap za niski na katapultowanie u kadeta? I to jest ok?

Reklama