Reklama

Siły zbrojne

Samolot transportowy An-26  – fot. Ministerstwo Obrony Rosji

Rosjanie szukają następcy An-26

Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej rozpatruje dwóch potencjalnych kandydatów na następcę samolotów transportowych An-26.

Czytaj: Paris Air Show: nowa odsłona Antonow An-70 Dwusilnikowe, turbośmigłowe An-26 pozostają w służbie od lat 70-tych ubiegłego wieku. Ich resurs dobiega końca, a możliwości nie przystają do potrzeb współczesnego pola walki. Wiceminister obrony Jurij Borysow poinformował, że poszukiwany jest następca dla tych maszyn i pod uwagę brane są dwa typy samolotów. Pierwszym jest transportowa wersja samolotu An-140-100, który został zaprojektowany jako następca rodziny An-24/An-26 w samarskich zakładach Awiakor. Maszyny pasażerskie tego typu są eksploatowane przez licznych odbiorców. Poza tym w 2011 roku rosyjskie lotnictwo zamówiło kilka maszyn w wersji pasażerskiej. Planowana wersja transportowa ma mieć ładowność powyżej 6 ton. Drugi brany pod uwagę samolot to Iliuszyn Ił-112W z zakładów WASO w Woroneżu. Maszyna ta ma burzliwą historię, gdyż mimo wygrania w 2004 konkursu na projekt następcy An-26, program zaliczał kolejne opóźnienia i został ostatecznie wstrzymany w 2011 roku. Rosyjskie lotnictwo zrezygnowało wówczas z jego zakupu, nabywając w zamian 7 samolotów An-140. Prace nad Ił-112W wznowiono w ubiegłym roku i producent jest zdecydowany odzyskać swoją pozycję na tym polu. Czytaj: Ukraina chce wspólnie z Rosją rozwijać samolot An-124 Do chwili obecnej Rosyjskie Ministerstwo Obrony nie ogłosiło terminu zamówienia, liczby maszyn i wymagań, informując jedynie że przedstawiciele sił powietrznych porównują parametry techniczne obu maszyn. (JS)
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama