Reklama

Siły zbrojne

Rosja: wznowienie budowy okrętu podwodnego Kronsztadt

Sekcje kadłuba proj. 677 Łada w stoczni Admirałtiejskije Werfi  aut. A.Nitka
Sekcje kadłuba proj. 677 Łada w stoczni Admirałtiejskije Werfi aut. A.Nitka

9 lipca w życie weszły zapisy kontraktu na dokończenie przez stocznię Admirałtiejskije Werfi w Sankt Petersburgu, budowy według zmodyfikowanego projektu okrętu podwodnego Kronsztadt (B-586) drugiej jednostki proj. 677 Łada. Prace przy jego konstrukcji rozpoczęte 28 lipca 2005 r., została wstrzymana w 2009 r. decyzją Ministerstwa Obrony FR.



Więcej: Rosyjską flotę wzmocnią kolejne okręty podwodne typu Łada

Takie posunięcie było konsekwencją nie osiągnięcia w czasie prób, zakładanych parametrów eksploatacyjnych przez prototypowy okręt tego typu Sankt Pietierburg (B-585). Budowa tej jednostki rozpoczęła się 26 grudnia 1997 r., zwodowana została ona 28 października 2004 r., zaś 22 kwietnia 2010 r. rozpoczęła eksploatację próbną we Flocie Bałtyckiej. W ostatnim czasie uczestniczyła ona w próbach morskich zbudowanych w Rosji indyjskiej fregaty rakietowej Trikand (F 51) proj. 11356 oraz wietnamskiego okrętu podwodnego Hà Nội (HQ-182) proj. 636M. Przed nią jeszcze przejście na Daleką Północ w celu przeprowadzenia prób głębokowodnych na akwenach arktycznych.

Więcej: Rosjanie opóźniają próby okrętu podwodnego

Budowa Kronsztadta ma zakończyć się w 2017 r. Rosjanie planują wyposażyć w przyszłości jednostki tego typu w napęd niezależny od powietrza nad którym pracuje projektant okrętów biuro konstrukcyjne Rubin. Podyktowane jest to przede wszystkim chęcią wzmocnienia szans własnego przemysłu stoczniowego na zagraniczne kontrakty dotyczącej eksportowej wersji tych jednostek proj. 677E (Amur-1650), którymi zainteresowane są między innymi Chiny.

(AN)

 
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama