Siły zbrojne
Pionowzloty V-22 Osprey dla US Navy
Marynarka Wojenna USA planuje pozyskać ponad czterdzieści maszyn pionowego startu V-22 Osprey. Zastąpiłyby one w zadaniach transportowych zarówno śmigłowce, jak i mocno wyeksploatowane samoloty C-2A Greyhound. Pierwsze Osprey’e US Navy chce wprowadzić do służby w 2020 roku.
Marynarka wojenna USA od pewnego czasu obserwuje możliwości transportowe i operacyjne wykorzystywanych przez US Marines maszyn V-22 Osprey. Dzięki obracanym gondolom silników posiadają one zarówno zdolność pionowego startu i lądowania śmigłowców, jak też zasięg oraz prędkość lotu klasycznego samolotu transportowego.
Obecnie marynarka wojenna poszukuje następcy dla pokładowych samolotów transportowych C-2A Greyhound, którym najprawdopodobniej zostanie właśnie specjalny wariant V-22 Osprey. Na rok fiskalny 2016 zaplanowano kontrakt dotyczący opracowania wersji tej maszyny do zadań COD (ang. Carrier Onboard Delivery). Będzie bardzo zbliżona do wykorzystywanych przez US Marines maszyn transportowych MV-22 Osprey, które obecnie operują z jednostek należących do US Navy. Wśród zmian wymienia się m. in. układ paliwowy zapewniający większy zasięg, typowy dla marynarki system łączności wysokich częstotliwości oraz systemy umożliwiające operowanie w cywilnej przestrzeni powietrznej.
Jak informuje „Stars and Stripes”, powołując się na rzecznika prasowego US Navy por. Roberta Myersa, produkcja nowej wersji V-22 miałaby zacząć się w 2018 roku. Dostawy zaplanowano na 8 sztuk rocznie od roku 2020. Łącznie marynarka planuje zakup 44 maszyn transportowych tego typu.
US Navy
Sebo! Nie pomyśleliśmy o tym. Dziękujemy Ci!
Seba77
darmowa podpowiedź dla US Navy - S 3 Viking też Osprey może zastąpić