Reklama

Siły zbrojne

Pierwszy transportowy Atlas dostarczony Luftwaffe

Fot. Airbus.
Fot. Airbus.

Siły powietrzne Republiki Federalnej Niemiec przyjęły dostawę pierwszego samolotu transportowego nowej generacji A400M Atlas.

Przekazanie transportowca odbyło się w zakładach Airbus w Sewilli. Dziś ma on wylądować w bazie niemieckiego lotnictwa transportowego w miejscowości Wunstorf. Jest to dziewiąta maszyna A400M, dostarczona formalnie przez europejski koncern.

Samoloty Atlas mają zastąpić Luftwaffe starzejące się transportowce C-160 Transall. Ich wprowadzenie ma w założeniu przyczynić się do znacznego rozszerzenia możliwości sił zbrojnych Niemiec w zakresie transportu lotniczego. Będą m.in. zdolne do przewożenia bojowych wozów piechoty nowej generacji typu Puma.

Republika Federalna zamówiła łącznie 53 samoloty A400M Atlas. Wcześniej maszyny tego typu zostały wprowadzone na uzbrojenie lotnictwa Wielkiej Brytanii, Francji i Turcji. Będą one także stanowić wyposażenie sił zbrojnych Belgii, Luksemburga (we współpracy z Belgią), Hiszpanii oraz Malezji. Koncern Airbus otrzymał do tej pory zamówienia na 174 maszyny tego typu.

 

Reklama
Reklama

Komentarze (3)

  1. AM84

    Za kilka lat kupic z 8 szt (tanie koszty eksploatacji ,dlusze resusy miedzy remontami) i puzniej kupic od usa 4 uzywanie c17 (i nie musimy placic za wynajem c17) i do teko 4 a330mrtt i mozemy specjalizowac sie w transporcie w nato .

    1. Komentuj

      gdzie Ty chodziłeś do szkoły ???

    2. otwieracz oczu

      Po co? Znowu marnować pieniądze polskich podatników na sprzęt do kolonialnych wojen USA zamiast do obrony Polski?

  2. Lucek

    Piękne bestie że tak powiem.

  3. Pytajnik???

    Niemcy powiedzieli że będą chcieli 20 nowych maszyn odsprzedać od razu po zakupie mogli byśmy się połasić za parę lat na nie.

    1. Ganimedes

      A co my tym będziemy wozić? Już C-130 nie mają u nas roboty a ten chce takiego giganta kupować. Nam pasowałoby kupić nowe herce lub c-390 (o ile będzie tak dobry jak zapowiadają), a nie samolot za ponad 150 mln $. Nie stać nas na taki wydatek. MRTT który niektórzy sugerują tez jest dla Polski za drogi (ok 300 baniek za A330 mrtt).

    2. EUropa

      13 chca odsprzedac! Z reszta sie absolutnie zgadzam i dodam, ze brniecie w antyczne Herkulesy i nazywanie C-295 samolotem transportowym jest nieporozumieniem! Nie ma nigdzie podanej jakiejs ceny eksportowej(wszystko kwestia negocjacji i ilosci kupowanych samolotow), ale mowi sie o +/- 200 milionow dolarow, co byloby rewelacyjna cena! Za C-130 Super Herkules Hamerykany zadaja 160 milionow dolarow, wiec porownujac mozliwosci tych dwoch maszyn i to, ze A400 to nowosc a C-130 to juz na maxa wycisniety zabytek, opcja jest tylko jedna! Oczywiscie zamowic kilka A400 dla WP - jak najszybciej!