Airbus Military zademonstrował wystrzelenie flar z transportowca A400M w ramach kolejnego etapu prac nad systemem samoobrony tego samolotu. Dodatkowo producent podpisał kontrakt z firmą Denel Aerostructures.
Media obiegły zdjęcia transportowca Airbus A400M Grizzly odpalającego flary, stanowiące element systemu samoobrony maszyny przed pociskami rakietowymi. Jest to jeden z kluczowych elementów przystosowania tego samolotu do działań w bezpośredniej bliskości toczącego się konfliktu. Wśród innych warto wymienić możliwość operowania z krótkich i nieutwardzonych pasów startowych.
Więcej: PAS13: Eurofighter będzie uzbrojony w Meteory
Jednak dla całości programu A400M Grizzly równie ważne było podpisanie podczas Paris Air Show kontraktu z południowoafrykańską firmą Denel Aerostructures na produkcję komponentów części ogonowej.
Więcej: PAS13: Thales otrzymuje wieloletni kontrakt na wsparcie logistyczne francuskiego lotnictwa
Opiewa on na 15 mln euro. Jest to kolejna już umowa pomiędzy Airbusem i Denel Aerostructures dotycząca komponentów A400M. Prócz wspomnianych elementów usterzenia Denel jest już producentem górnych elementów skorupowego kadłuba, oraz połączenia skrzydło-kadłub. Wszystkie one mają kluczowe znaczenie dla spójności i wytrzymałości samolotu, co, jak zaznaczają przedstawiciele Denela, dowodzi zaufania Airbusa dla jakości ich produkcji. To fakt, ale równie ważne jest też z pewnością cięcie kosztów i zwiększanie możliwości produkcyjnych na poczet planowanych zamówień.
(JS)
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie