Reklama

Siły zbrojne

Fot. Marta Serafin/LAW

Osprzęt do ratowania pilotów zostanie naprawiony

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o wyłonieniu serwisanta lotniczych aparatów ucieczkowych. Pomimo niewielkich rozmiarów odgrywają one znaczną rolę kiedy w przypadku katapultowania  się nad zbiornikiem wodnym pilot  musi wydostać się na powierzchnię.

Jak czytamy w dokumentacji przetargowej zamieszczonej przez 3. RBLog, postępowanie dotyczyło usługi serwisowania w latach 2021-2023 lotniczych aparatów ucieczkowych (LAU) typu SEA LV2, znajdujących się na wyposażeniu jednostek wojskowych.

 Aparat tlenowy tego typu jest niewielkich rozmiarów, pusty ma masę nieco ponad kilograma i zapewnia użytkownikowi możliwość wykonania od 18 do 24 wdechów. Wyróżnia się w nim głównie butlę, przewódpowietrzny oraz ustnik. Zapewnia jedyne wsparcie i zabezpieczenie pilota, który w wyniku katastrofy lub nieprzewidzianych zdarzeń musiał się katapultować nad akwenem wodnym. Oryginalnym producentem LAU SEA LV2 jest firma Aqua Lung.

Uściślając, serwis będzie polegał na wymianie różnego rodzaju pierścieni, uszczelek, gniazd, ustników oraz przeglądu dziesiątek dodatkowych elementów w nieokreślonej liczbie LAU (do momentu, gdy środki pieniężne zostaną wykorzystane, czyli do wysokości 850 tys. zł brutto). Mimo to strony ustaliły, że w każdym roku kalendarzowym (2021, 2022 i 2023) naprawione zostanie po  70  egzemplarzy  lotniczych aparatów ucieczkowych.

Do dnia zakończenia składania ofert, tj. do 8 czerwca br. do godziny 11:00, na wzięcie udziału w postępowaniu  zdecydowała się jedna firma. Była nią Technika Podwodna z Warszawy. Jak się później okazało, jej oferta nie podlegała wykluczeniu, była zgodna z przepisami ustawy Prawo zamówień Publicznych i ze Specyfikacją Warunków Zamówienia. Ponadto oferta uzyskała w poszczególnych kryteriach (będących jednocześnie zadaniami do wykonania) maksymalną ilość punktów, tj.:

  • Suma wartości brutto zestawów części do wykonania serwisu fabrycznego jednego egzemplarza LAU SEA LV2 w latach 2021-2023: 50 punktów,
  • Suma cen realizacji usługi przeglądu jednego egzemplarza LAU SEA LV2
    w latach 2021-2023: 30 punktów,
  • Suma wartości brutto pozostałych części LAU SEA LV2 w latach 2021-2023: 20 punktów.
Reklama
Reklama

Oznacza to, że przyznano jej kontrakt na usługę w wysokości 691 056,91 zł netto (850 tys. zł brutto). Po rozbiciu na poszczególne zadania ceny prac naprawczych przy jednym LAU prezentują się w następujący sposób:

  • Łączna wartość zestawów części do wykonania serwisu fabrycznego jednego egzemplarza LAU SEA LV2 w latach 2021-2023: 1 555,51 złotych,
  • Łączna wartość cen realizacji usług przeglądu jednego egzemplarza LAU: 1 551,03 zł,
  • Łączna wartość brutto naprawy pozostałych części LAU: 32 672,55 złotych.

Wykonawca, czyli Technika Podwodna zobowiązuje się do przeprowadzenia czynności serwisowych do 29 grudnia 2023 roku. Na naprawiony sprzęt musi zostać udzielona 24-miesięczna gwarancja. Miejscem realizacji poszczególnych będzie zakład wykonawcy, znajdujący się w Warszawie przy ul. Powstańców Śląskich 80.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (1)

  1. Fanklub Daviena i GB

    Jest zwyczaj, że projektanci mostu w czasie odbiorczych prób obciążeniowych pod nim stoją. Uważam, po słynnych "remontach" foteli K-36 z MiG-29, że losowo wybraną próbkę (albo najbardziej podejrzaną z wyglądu - do uznania wg odbierającego) z wyremontowanego sprzętu powinno się przetestować na serwisantach w ramiach odbioru sprzętu... :D

    1. Shymo

      Po takim czymś , w przypadku poprawnego zadziałania ,trzeba by było im rentę wypłacać , bo kręgosłup do wymiany. "Taboret z laską dynamitu" -nie ja wymyśliłem to określenie a nasi piloci Migów.

Reklama