- Wiadomości
Nowy spot promujący polską armię. Eksperci sceptyczni
W serwisie Youtube pojawił się 30 sekundowy anglojęzyczny spot promujący Wojsko Polskie. W najbliższy weekend mamy zobaczyć również wersję w języku polskim. Zdania ekspertów na temat tego spotu są dość krytyczne.

Spot "Sometimes invisible" to viral, dostępny na YouTube. Nazwa oficjalnego, polskojęzycznego spotu to "Wojsko Polskie. Twoja Armia. Czasem niewidoczni. Zawsze obecni". Spot stanowi element kampanii promocyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej, która prowadzona będzie od 29 listopada 2013 roku na profilu Wojsko Polskie. Twoja Armia w serwisie Facebook i na stronach Wojsko-polskie.pl. Spot w wersji polskiej i angielskiej zrealizowała firma Vena Art z Lublina, w ramach postępowania konkursowego.
Ten trzydziestosekundowy film stanowi teaser rozpoczynającej się 29 listopada akcji promocyjnej zorganizowanej przez MON. Agencja Vena Art zwyciężyła w czerwcu tego roku przetarg. Na jego mocy odpowiedzialna jest za stworzenie spotów reklamowych, oraz dwóch wersji 20 minutowego filmu promocyjnego. Jeden z nich ma służyć promocji Wojska Polskiego w kraju. Drugi, w języku angielskim, przeznaczony jest do państw NATO i Unii Europejskiej. Budżet tego projektu nie został upubliczniony.
Zaprezentowany w internecie spot anglojęzyczny został sceptycznie przyjęty przez dyrektorów kreatywnych agencji reklamowych.
Jest wiele spotów armii, które jeśli nie bronią się pomysłem, to zaskakują wysokimi standardami produkcji. Tu jednak widać potężne oszczędności. Szanuję starania ekipy, ale naprawdę trudno zrobić dobry spot wizerunkowy, klejąc zdjęcia z zasobów ze scenami z jednego skrzyżowania w Warszawie.
Wspomniany spot nie jest pierwszym materiałem agencji Vega Art, która ma na koncie co najmniej kilka filmów na temat Wojska Polskiego wyemitowanych w TVP, oraz spoty i materiały promujące międzyinnymi NSR oraz zawodową służbę wojskową.
Wszystkie materiały agencji są utrzymane w bardzo podobnym stylu.
Zgrabnie się zaczyna, przez chwilę ładne zdjęcia, tylko że na końcu nie ma w tym krzty emocji.