Siły zbrojne

Hasło promocyjne Wojska Polskiego

Nowy spot promujący polską armię. Eksperci sceptyczni

W serwisie Youtube pojawił się 30 sekundowy anglojęzyczny spot promujący Wojsko Polskie. W najbliższy weekend mamy zobaczyć również wersję w języku polskim. Zdania ekspertów na temat tego spotu są dość krytyczne.

Spot "Sometimes invisible" to viral, dostępny na YouTube. Nazwa oficjalnego, polskojęzycznego spotu to "Wojsko Polskie. Twoja Armia. Czasem niewidoczni. Zawsze obecni". Spot stanowi element kampanii promocyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej, która prowadzona będzie od 29 listopada 2013 roku na profilu Wojsko Polskie. Twoja Armia w serwisie Facebook i na stronach Wojsko-polskie.pl. Spot w wersji polskiej i angielskiej zrealizowała firma Vena Art z Lublina, w ramach postępowania konkursowego.

Oświadczył Jacek Sońta, rzecznik prasowy MON.

Ten trzydziestosekundowy film stanowi teaser rozpoczynającej się 29 listopada akcji promocyjnej zorganizowanej przez MON. Agencja Vena Art zwyciężyła w czerwcu tego roku przetarg. Na jego mocy odpowiedzialna jest za stworzenie spotów reklamowych, oraz dwóch wersji 20 minutowego filmu promocyjnego. Jeden z nich ma służyć promocji Wojska Polskiego w kraju. Drugi, w języku angielskim, przeznaczony jest do państw NATO i Unii Europejskiej. Budżet tego projektu nie został upubliczniony. 

Zaprezentowany w internecie spot anglojęzyczny został sceptycznie przyjęty przez dyrektorów kreatywnych agencji reklamowych. 

Jest wiele spotów armii, które jeśli nie bronią się pomysłem, to zaskakują wysokimi standardami produkcji. Tu jednak widać potężne oszczędności. Szanuję starania ekipy, ale naprawdę trudno zrobić dobry spot wizerunkowy, klejąc zdjęcia z zasobów ze scenami z jednego skrzyżowania w Warszawie.

mówi Jarosław Wiewiórski, dyrektor kreatywny agencji Scholz & Friends Warszawa dla press.pl

Wspomniany spot nie jest pierwszym materiałem agencji Vega Art, która ma na koncie co najmniej kilka filmów na temat Wojska Polskiego wyemitowanych w TVP, oraz spoty i materiały promujące międzyinnymi NSR oraz zawodową służbę wojskową. 

Wszystkie materiały agencji są utrzymane w bardzo podobnym stylu.

Zgrabnie się zaczyna, przez chwilę ładne zdjęcia, tylko że na końcu nie ma w tym krzty emocji.

podsumowuje Arkadiusz Szulczyński, dyrektor kreatywny agencji K2 w wypowiedzi dla press.pl

 

Reklama

Komentarze (9)

  1. Moss

    Gdzie tu prawda ????

  2. estebastian

    zrobione w jakims klimacie z gier komputerowych niektore obrazy pieknie zrobione razem z muzyka i slowami dobrze sie komponuja ale dziwnie to sie ma do naszej armii tak jakby przeslanie z nikad sprawia wrazenie ze cos tam nie gra jak powinno i ta koncowka nagle sie konczy dziwacznie jak klimat z horroru albo apokalipsy - ogolnie nie takie zle :)

  3. kpt. " Bombel "

    Kandydat do spotu reklamowego Sił Powietrznych http://www.youtube.com/watch?v=WXxJTKOhSW4#t=12 Pozdrawiam całą znaną mi ekipe z 22giej

    1. alibaba

      Piękne......

  4. Zgryźliwy

    DNO.

  5. rebeliant80

    Dobrze, że o sobie przypominają, bo można by pomyśleć, że ich nie ma

  6. PB

    Czyżby przygotowana kampania miała na celu przypomnienie i rozwiniecie koncepcji materiałów propagandowych "POLAND FIRST TO FIGHT"? Czyżby doświadczenia II Wojny Światowej (np. Konferecja w Techeranie w 1943) niczego Polaków nie nauczyły?

    1. loko

      Z dużo gdybania w pańskiej wypowiedzi! Film ma prostsze przesłanie!!!

  7. Mirosław Znamirowski

    Cała para idzie w gwizdek.

  8. andrzej

    Dobry film, bez przesadnych wodotrysków ale z charakterem.

  9. Scooby

    Bardzo dobry film. Dobry pomysł. Wciągające. p.s. Krytykowanie konkurencji jest "nieeleganckie " .