Reklama
  • Wiadomości

Nowe wozy kablowe na podwoziu Jelcza

Inspektorat Uzbrojenia podpisał  z Zakładem Doskonalenia Zawdowego w Krakowie umowę na dostawę 19 wozów Węzłowych Wozów Kablowych WWK-10/C, na podwoziu Jelcz 442.32 z kabiną sześcioosobową. Realizację kontraktu o wartości 29 mln zł zaplanowano na lata 2014-2015. 

WWK-10/C były dotąd osadzone na podwoziu Star 944 DK (na zdjęciu). Nowy wariant korzysta z ciężarówek Jelcz 442.32 - fot. ZDZ Kraków
WWK-10/C były dotąd osadzone na podwoziu Star 944 DK (na zdjęciu). Nowy wariant korzysta z ciężarówek Jelcz 442.32 - fot. ZDZ Kraków

Węzłowy wóz kablowy jest elementem składowym systemu cyfrowej łączności radioliniowo-przewodowej „STORCZYK”. W powiązaniu z aparatowniami RWŁC-10/T i RWŁC-10/K oraz aparatowniami teleinformatycznymi umożliwia stworzenie struktury polowej sieci łącznościowo-informatycznej, na potrzeby prawidłowej wymiany informacji na obszarze funkcjonowania stanowiska dowodzenia oddziałów i pododdziałów.

WWK-10/C i jego wyposażenie przeznaczone są do budowy połączeń kablowych pomiędzy komponentami systemu łączności, za pomocą kabli miedzianych lub światłowodów. Wyposażenie jest kompatybilne z aktualnymi rozwiązaniami nowoczesnych systemów dowodzenia i łączności.

Wóz wykonany jest zgodnie z obowiązującymi w NATO standardami STANAG. Jego ukompletowanie, dzięki urządzeniom przejściowym które znajdują się na wyposażeniu pozwala łączyć ze sobą sojusznicze elementy węzła komunikacyjnego.

Dotąd pojazdy WWK-10/C osadzone były na podwoziu samochodów Star 944 DK. Obecne zamówienie obejmuje 19 maszyn (w dwóch wariantach kompletacji) opartych na podwoziu nowych ciężarówek Jelcz 442.32, które mają w Wojsku Polskim sukcesywnie zastępować starsze pojazdy ciężarowe i ciężarowo-terenowe różnych typów. 

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama