Produkująca morskie systemy nawigacyjne niemiecka firma Raytheon Anschütz we współpracy z włoską firmą Seastema zostały wybrane jako dostawca zintegrowanego mostka nawigacyjnego dla dwóch okrętów patrolowych włoskiej straży granicznej (Guardia Costiera), które są aktualnie budowane w stoczni Fincantieri w Castellammare di Stabia koło Neapolu.
Czytaj też: Zjednoczone Emiraty Arabskie odebrały okręt patrolowy „Salahah”
Jest to pierwszy wojskowy efekt współpracy pomiędzy Raytheon Anschütz i Seastema. Obie firmy dostarczą najnowszej generacji system nawigacyjny w pełni zintegrowany ze zautomatyzowanym systemem kontroli systemów okrętowych Seastema SEAS. Na samym mostku zostaną połączone m.in. radary nawigacyjne z funkcjami ARPA (zdolne do wykrywania zanieczyszczeń na powierzchni morza), system mapy elektronicznej ECDIS (electronic chart display and information system), pełny zestaw systemów nawigacyjnych (z GPS i systemem AIS), jedna wielofunkcyjna konsola dająca dostęp do informacji pochodzących z ECDIS i systemów kontroli urządzeń pokładowych oraz pełny zestaw kierowania ruchem statku.
Dodatkowy ECDIS ma służyć do treningów oraz do planowania działań, ponieważ kontrakt przewiduje również wyposażenie tzw. pokoju taktycznego (odpowiednika bojowego centrum informacyjnego na okrętach wojennych). Znajdzie się w nim między innymi duży monitor zobrazowania sytuacji taktycznej (55 calowy).
Czytaj też: Wietnam chce kupić samoloty patrolowe P-3 Orion – dla „lepszej kontroli nad morską wyłączną strefą ekonomiczną”
Pierwszy okręt CP 940 „Dattilo” został już zwodowany. Ma długość 94 m, szerokość 16 m, załogę 38 osób, zasięg 3000 Mm i prędkość 18 w.
(MD)
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie