W ogłoszeniu zamieszczonym na stronie Inspektoratu Uzbrojenia zamieszczono informację o udzieleniu zamówienia na unifikację śmigłowców MW W-3 do jednolitego standardu W-3 WARM Anakonda. Podmiotem, na rzecz którego dokonano zamówienia jest WSK PZL-Świdnik. Zamówienia dokonano w trybie negocjacji bez wcześniejszej publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jest to związane z faktem, iż usługę podlegającą zamówieniu może wykonać jedynie wybrany zleceniodawca z przyczyn technicznych oraz związanych z ochroną wyłącznych praw.
Jak czytamy w ogłoszeniu, przedmiotem zamówienia jest usługa unifikacji trzech sztuk śmigłowców W-3 wprowadzonych na wyposażenie i eksploatowanych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP, wykorzystywanych do wypełniania zadań ratowniczych wraz z doposażeniem w specjalistyczny sprzęt medyczny i ratowniczy, dostosowany do wyposażenia śmigłowca W-3 WARM oraz zakup i zabudowa nowych agregatów, jak również dostawa pakietu logistycznego i uaktualnionej dokumentacji eksploatacyjnej.
Inspektorat Uzbrojenia informuje jednocześnie, że zamówienie zostało udzielone z zastosowaniem prawa opcji - zamówienie podstawowe obejmuje jeden egzemplarz śmigłowca, opcja to kolejne dwa egzemplarze.
wolfgang
A kiedy nowe maszyny ZOP oraz SAR. Przypominam, że MI 14 mają od 31 do bodaj 35 lat, a Kamany są z 1989 roku, przy czym połowa Mi 14 i Kamanów jest niesprawna. Anakonda zaś to typowy śmigłowiec SAR nie jest, choć może takie maszyny uzupełniać. Problem jednak u nas jest taki, że śmigłowców SAR nie ma i nie będzie chyba w najbliższych latach,.
sorbi
"przedmiotem zamówienia jest usługa unifikacji trzech sztuk śmigłowców W-3 wprowadzonych na wyposażenie i eksploatowanych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP" Lotnictwo przekazuje kolejne maszyny (1+2) do MW....czyżbyśmy mieli jeszcze trochę poczekać na nowe śmigłowce morskie? Caracal jednak nie wypali?
£
Poczekamy,i to długo
a-i
Wszystko jest OK. Lotnictwo Sił Zbrojnych RP to Siły Powietrzne, lotnictwo Wojsk Lądowych, a także komponent lotniczy Marynarki Wojennej
Willgraf
znowu Świdnik zawyży koszty i przedłuży modernizacje ! taniej i lepiej byłoby to wykonać u Ukraińców w Motor Sicz - KTO sprzedał prawa patentowe włochom do polskich śmigłowców ! czemu nie ma postawionych zarzutów korupcyjnych !
Marek
Bo to nie była korupcja, tylko "ratowanie" fabryki i miejsc pracy. No i jak widać na załączonym obrazku, wszystko u Włochów teraz funkcjonuje "lepiej".
vvv
ci sami ktorzy ratowali swidnik przed bankructwem. zapominasz ze swidnik byl na skraju upadku a W3 to kiepsciutki smiglak ot przebudowany mi-2
KrzysiekS
Jedyne co widać to w naszej MW wojska rakietowe i inne formacje lądowe. Jednocześnie nie mówię że powinna ona być jakaś rozdmuchana ale brak realnego kształtu i konkretnych celów.
gość z maturą z polskiego
"...zamówienie podstawowe obejmuje jeden egzemplarz śmigłowca..." - unifikacja jednego egzemplarza :)))))
kiwi
inwestycja w te anachroniczne śmigłowce to wyrzucanie pieniędzy w błoto. MW powinna się ich pozbyć na rzecz nowoczesnych śmigłowców.
Jonasz
Co rozumiesz przez "nowoczesny" śmigłowiec i dlaczego MW powinna pozbywać się maszyn, które mają za sobą dopiero połowę zakładanego czasu eksploatacji?
Eryk
to młodsza o 25 lat konstrukcja od EC725 Caracal :) :) :)
kolego
Aby czegokolwiek się pozbyć, najpierw trzeba mieć pieniądze na nowy sprzęt!