Reklama

W ogłoszeniu zamieszczonym na stronie Inspektoratu Uzbrojenia zamieszczono informację o udzieleniu zamówienia na unifikację śmigłowców MW W-3 do jednolitego standardu W-3 WARM Anakonda. Podmiotem, na rzecz którego dokonano zamówienia jest WSK PZL-Świdnik. Zamówienia dokonano w trybie negocjacji bez wcześniejszej publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jest to związane z faktem, iż usługę podlegającą zamówieniu może wykonać jedynie wybrany zleceniodawca z przyczyn technicznych oraz związanych z ochroną wyłącznych praw.

Jak czytamy w ogłoszeniu, przedmiotem zamówienia jest usługa unifikacji trzech sztuk śmigłowców W-3 wprowadzonych na wyposażenie i eksploatowanych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP, wykorzystywanych do wypełniania zadań ratowniczych wraz z doposażeniem w specjalistyczny sprzęt medyczny i ratowniczy, dostosowany do wyposażenia śmigłowca W-3 WARM oraz zakup i zabudowa nowych agregatów, jak również dostawa pakietu logistycznego i uaktualnionej dokumentacji eksploatacyjnej.

Inspektorat Uzbrojenia informuje jednocześnie, że zamówienie zostało udzielone z zastosowaniem prawa opcji - zamówienie podstawowe obejmuje jeden egzemplarz śmigłowca, opcja to kolejne dwa egzemplarze.

Reklama
Reklama

Komentarze (6)

  1. wolfgang

    A kiedy nowe maszyny ZOP oraz SAR. Przypominam, że MI 14 mają od 31 do bodaj 35 lat, a Kamany są z 1989 roku, przy czym połowa Mi 14 i Kamanów jest niesprawna. Anakonda zaś to typowy śmigłowiec SAR nie jest, choć może takie maszyny uzupełniać. Problem jednak u nas jest taki, że śmigłowców SAR nie ma i nie będzie chyba w najbliższych latach,.

  2. sorbi

    "przedmiotem zamówienia jest usługa unifikacji trzech sztuk śmigłowców W-3 wprowadzonych na wyposażenie i eksploatowanych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP" Lotnictwo przekazuje kolejne maszyny (1+2) do MW....czyżbyśmy mieli jeszcze trochę poczekać na nowe śmigłowce morskie? Caracal jednak nie wypali?

    1. £

      Poczekamy,i to długo

    2. a-i

      Wszystko jest OK. Lotnictwo Sił Zbrojnych RP to Siły Powietrzne, lotnictwo Wojsk Lądowych, a także komponent lotniczy Marynarki Wojennej

  3. Willgraf

    znowu Świdnik zawyży koszty i przedłuży modernizacje ! taniej i lepiej byłoby to wykonać u Ukraińców w Motor Sicz - KTO sprzedał prawa patentowe włochom do polskich śmigłowców ! czemu nie ma postawionych zarzutów korupcyjnych !

    1. Marek

      Bo to nie była korupcja, tylko "ratowanie" fabryki i miejsc pracy. No i jak widać na załączonym obrazku, wszystko u Włochów teraz funkcjonuje "lepiej".

    2. vvv

      ci sami ktorzy ratowali swidnik przed bankructwem. zapominasz ze swidnik byl na skraju upadku a W3 to kiepsciutki smiglak ot przebudowany mi-2

  4. KrzysiekS

    Jedyne co widać to w naszej MW wojska rakietowe i inne formacje lądowe. Jednocześnie nie mówię że powinna ona być jakaś rozdmuchana ale brak realnego kształtu i konkretnych celów.

  5. gość z maturą z polskiego

    "...zamówienie podstawowe obejmuje jeden egzemplarz śmigłowca..." - unifikacja jednego egzemplarza :)))))

  6. kiwi

    inwestycja w te anachroniczne śmigłowce to wyrzucanie pieniędzy w błoto. MW powinna się ich pozbyć na rzecz nowoczesnych śmigłowców.

    1. Jonasz

      Co rozumiesz przez "nowoczesny" śmigłowiec i dlaczego MW powinna pozbywać się maszyn, które mają za sobą dopiero połowę zakładanego czasu eksploatacji?

    2. Eryk

      to młodsza o 25 lat konstrukcja od EC725 Caracal :) :) :)

    3. kolego

      Aby czegokolwiek się pozbyć, najpierw trzeba mieć pieniądze na nowy sprzęt!