Reklama

Siły zbrojne

MAKS 2013: Indie podpisały kontrakt na 55 mln dolarów

Indyjski MiG-29K podczas próbnego startu z pokładu lotniskowca - fot. Naval Open Source
Indyjski MiG-29K podczas próbnego startu z pokładu lotniskowca - fot. Naval Open Source

Podczas wystawy lotniczo-astronautycznej MAKS 213 w Moskwie, koncern MiG podpisał z Indiami dwa kontrakty na remonty i tworzenie infrastruktury serwisowej dla samolotów MiG-29. Łączna wartość tych umów to 55 mln dolarów. 

Pierwszy kontrakt, o wartości 43 mln dolarów, obejmuje budowę na terytorium Indii centrum serwisowego dla stosowanych w indyjskich maszynach radarów typu Żuk-ME. Podmiotem drugiej umowy, o wartości 12 mln dolarów, jest centrum serwisowe dla zmodernizownych samolotów MiG-29UPG. Jest to stosowany przez Indie wariant zbliżony do MiG-29SMK, lecz wyposażony w zachodnią awionikę. 

Indie chcą w ten sposób zabezpieczyć możliwość samodzielnej obsługi technicznej, swojej rosnącej floty samolotów MiG-29. Obecnie trwają dostawy kolejnych 29 maszyn w standardzie pokładowym MiG-29K, przeznaczonych dla Indyjskich lotniskowców. Dotychczs dostarczono 5 spośród tych samolotów. Kolejne 6 sztuk ma trafić do odbiorcy przed końcem roku.

(JS)

Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Artwi

    A Polska w ramach "offsetu" (facet uznany przez sąd za amerykańskiego lobbystę został mianowany dyrektorem do pilnowania wykonania offsetu przez Amerykanów...) może najwyżej pomalować swoje F-16... Nie mamy nie tylko kodów źródłowych uzbrojenia (nie możemy nawet dać innej amunicji do 20mm działka...) ale nawet pełnych kodów eksploatacyjnych. Misję zamiast z cartridge'a trzeba wklepywać do komputera ręcznie, co trwa ok. 45 min (w Gripenie można w tym czasie w warunkach polowych... wymienić silnik) i łatwo przy tym o pomyłki. MiG-a 29 do nowej misji można przygotować w 4 min...

  2. Piotr Leszczyński

    Suma 16 000 milionów $ łącznych kontraktów zawartych na MAKS 2013 jest ciężka do wymienienia przez Redakcję ? Szczególnie wobec "sukcesów" MSPO....