Reklama


Jest to wersja dobrze już znanego M-ATV, używanego między innymi przez PKW Afganistan, przeznaczona dla jednostek specjalnych. Pojazd, zaliczany do kategorii MRAP, napędzany jest turbodoładowanym, rzędowym  silnikiem wysokoprężnym Caterpillar C7 o pojemności 7,2 litra, charakteryzującym się mocą wynoszącą 370 KM oraz momentem obrotowym 1025 Nm. Napęd przekazywany jest przez automatyczną, 6-przełożeniową skrzynię biegów Allison 3500SP. M-ATV ma w pełni niezależne zawieszenie TAK-4, a skok kół wynosi 40 cm, co zapewnia wysoką dzielność terenową. Masa własna wozu wynosi około 12 ton, a dopuszczalna masa całkowita to 15 ton. W porównaniu do „standardowej” wersji M-ATV wersja SF odróżnia się bogatszym wyposażeniem dodatkowym, przygotowanym montażem do wyspecjalizowanych środków łączności oraz opancerzonym, otwartym przedziałem z tyłu nadwozia, za kapsułą załogi. Dostęp do niego jest możliwy przez tylne drzwi lub też, z przedziału załogi, przez właz umieszczony w tylnej ścianie kapsuły załogowej. Standardowo M-ATV SF wyposażony jest w obrotnicę do montażu uzbrojenia oraz podest dla strzelca – opcjonalnie możliwe jest także zainstalowanie zdalnie sterowanego stanowiska strzeleckiego. Załogę stanowi pięć osób, które dysponują indywidualnymi fotelami przeciwwybuchowymi oraz pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa.



Opancerzenie pojazdu, wykonane przez firmę Plasan Sasa, zapewnia ochronę przeciwwybuchową na poziomie 4a STANAG.



W prezentacji uczestniczyli zaproszeni przedstawiciele jednostek podległych Dowództwu Wojsk Specjalnych, do których skierowana jest oferta.

Reklama
Reklama

Komentarze