Siły zbrojne
Kontrakt na 1500 ciężarówek dla armii Kanady
Koncern Mack Defence podpisał z rządem Kanady dwie umowy na dostawę 1500 pojazdów ciężarowych dla kanadyjskich sił zbrojnych za 725 milionów dolarów.
Amerykański koncern Mack Defence ma w ramach programu MSVS (Medium Support Vehicle System) dostarczyć nie tylko 1500 pojazdów ciężarowych 8x8 różnych wersji (dźwigi, systemy załadowcze LHS, pojazdy naprawczo-ewakuacyjne, itd.), ale dodatkowo zapewnić im pięcioletnie wsparcie logistyczne w czasie działań na całym świecie.
Umowa przewiduje dodatkowo przekazanie 300 przyczep oraz 150 systemów ochrony balistycznej (Armour Protection Systems). Dostawy mają się rozpocząć w połowie 2017 r. i zakończyć w 2018 r.
Podczas realizacji kontraktu Mack będzie ściśle współpracował z kanadyjskim przemysłem, w tym przede wszystkim z firmami Prevost, Dumur Industries Ltd, EODC i Link Suspensions of Canada. Systemy specjalistyczne będą montowane w zakładach Prevost w Sainte-Claire (Quebec).
Zniesmaczony
Niedobrze mi się robi jak czytam te komentarze. Teraz to wam wygląd nie pasuje, a jak sie wcześniej na to zwracało uwagę - na przykład na paskudne pokraki z AMZ-Kutno, wieże bezzałogową do Rośka, czy podwozie pod Kryla, to wszyscy krzyczeli, że to ma działać a nie wyglądać. Prawda jest taka, że wzornictwo przemysłowe jest również bardzo ważne, a sprzęt wojskowy powinien także wyglądać odpowiednio groźnie i bojowo - wtedy wpada w oko potencjalnym nabywcom oraz budzi respekt wsród nieprzyjaciela.
kris
W Jelczu naprawde brakuje projektanta przemysłowego :) Te jelcze wyglądają jak by je zrobił spawacz po podstawówce :) A ten Kryl to już w ogóle jakaś porażka :) Smutne to jest że tam w ogóle nie przywiązują wagi do wyglądu :) Za granicę na bank nie sprzedadzą żadne Jelcza jak będzie tak topornie wyglądać :)
Marek
Co do Kryla zgoda, ale czego Ty chcesz od standardowego Jelcza? Choć z drugiej strony de gustibus non disputandum est.
locutus
A żeby było weselej, to elementy czarnego przedniego pasa między i poniżej reflektorów (wraz z nimi) wygląda na wyroby Renault (Premium, Midlum, czyli poprzednie generacje ciężarówek). W sumie nic dziwnego - Mack należy do Renault V.I.
Boczek
Od 2001 Volvo.
Tyberios
Może i takie czepianie się ale jednak... czemu to co robi Jelcz przypomina jedno pudełko tylko czasami o innych wymiarach. Straszną prymitywnością to zawsze pachnie, same proste ściany, wielkie proste okna, takie pudło. Ani to nie zwiększa w żaden sposób ochrony balistycznej ani ergonomia jakoś na tym nie zyskuje. Przecież tam pracują doprawdy utalentowani inżynierowie i technicy, jednak niemożność wyjścia poza schemat pudełka w coś bardziej nowoczesnego jest smutne. Ja wiem że funkcjonalność ponad design, jednak czemu by nie połączyć jednego z drugim?
Kosa
Tak krawiec kraje, jak mu materii staje.Może ktoś w końcu oprzytomnieje i będzie chciał wspierać rodzimy przemysł, wtedy zapewne i fantazja inżynierów bardziej lotna będzie.
Boczek
Z Niemców i MANa tną.
fefe
Wydaje mi się że prostą figurę np prostopadłościan łatwiej wyposażyć w siatki przeciwko rpg , gdzieś czytałem że to pod tym kątem są takie "pudła"
Star
Wygląd to kwestia gustu, mi akurat bardziej podoba się kabina Jelcza niż Renault Kerax, a ten wysięgnik z lusterkiem nad szybą czołową istny dziwoląg może na innych zdjęciach lepiej dostrzeżecie brzydotę tego auta ;-) http://www.army-guide.com/eng/product2208.html
qwerty
Opancerzone kabiny, fajny wygląd...
Dżosz
Naszemu Jelczowi daleko do takiego wyglądu