Reklama

Siły zbrojne

Jedna oferta w przetargu na mosty Daglezja

Most towarzyszący MS-20 Daglezja w trakcie rozkładania - fot. Andrzej Kiński
Most towarzyszący MS-20 Daglezja w trakcie rozkładania - fot. Andrzej Kiński

Inspektorat Uzbrojenia zakończył przyjmowanie ofert w przetargu na mosty towarzyszące MS-20 Daglezja dla Wojsk Lądowych. Wbrew pojawiającym się doniesieniom medialnym, nie złożono dwóch, lecz jedną propozycję. 

Niektóre media informowały, że o zamówienie na mosty Daglezja będzie konkurował gliwicki Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych OBRUM z Polskim Holdingiem Obronnym z siedzibą w Warszawie. 

Byłby to przypadek osobliwy, gdyż OBRUM stanowi cześć Polskiego Holdingu Obronnego. Zgodnie z posiadanymi przez nas informacjami ofertę na produkcję mostów Daglezja złożył OBRUM wspólnie z Polskim Holdingiem Obronnym. 

Gliwickie zakłady opracowały most towarzyszący MS-20 Daglezja na podstawie umowy z MON, ale też dostarczyły w 2012 roku dwa tego typu pojazdy Wojskom Lądowym. Planowano wówczas seryjną produkcje tych pojazdów w ramach dywizji Bumar-Ląd wchodzącej w skład Polskiego Holdingu Obronnego. 

OBRUM jako jedyny podmiot krajowy spełnia zawarty w warunkach przetargu wymów dostarczenia w przeciągu ostatnich 5 lat mostu towarzyszącego na podwoziu samochodowym o wartości co najmniej 5 mln zł lub realizacji dostawy tego typu sprzętu na rzecz Inspektoratu Uzbrojenia. 

Przetarg dotyczy dostawy sprzętu w okresie od czerwca 2014 do końca listopada 2015 roku. Dwa pojazdy powinny zostać dostarczone w roku bieżącym a kolejnych pięć w roku 2015.

Most towarzyszący na podwoziu kołowym MS-20 Daglezja składa się z wojskowego ciągnika siodłowego i naczepy wyposażonej w system umożliwiający składanie i rozkładanie 23 metrowego przęsła zdolnego unieść pojazd gąsienicowy o masie 63,5 tony. Umożliwia to wykorzystanie mostów MS-20 przez najcięższe pojazdy WP, takie jak czołgi Leopard 2.

Reklama
Reklama

Komentarze