Reklama

Siły zbrojne

Indonezja kupuje ukraińskie BTR-4 dla piechoty morskiej

Transporter opancerzony BTR-4. Fot. Ukrspecexport.
Transporter opancerzony BTR-4. Fot. Ukrspecexport.

Ukraińskie przedsiębiorstwo Ukrspecexport podpisało kontrakt na dostawę partii próbnej 5 kołowych transporterów opancerzonych BTR-4 do Indonezji. Docelowo piechota morska Indonezji może otrzymać do 55 wozów BTR-4.

Umowa zakłada dostarczenie do Indonezji 5 transporterów BTR-4. Jeżeli po przeprowadzeniu prób poligonowych zyskają one pozytywną ocenę użytkowników, na wyposażenie Korpusu Piechoty Morskiej Republiki Indonezji trafi kolejnych 50 wozów. Zastąpią one najprawdopodobniej mocno już przestarzałe, gąsienicowe transportery opancerzone typu BTR-50.

Jest to już kolejny zakup pojazdów opancerzonych dla indonezyjskiej piechoty morskiej. W bieżącym roku zakończyły się dostawy rosyjskich bojowych wozów piechoty BMP-3F. Na uzbrojenie Korpusu Piechoty Morskiej Republiki Indonezji trafiło łącznie 55 wozów tego typu. Ich liczba sugeruje, że indonezyjska piechota morska zamierza posiadać podobną liczbę pododdziałów zmechanizowanych wyposażonych w pojazdy kołowe i gąsienicowe.

Jak wynika z informacji ujawnionej przez Ukrspecexport, podpisanie kontraktu było możliwe po wygraniu przetargu, ogłoszonego przez MON Indonezji. Według producenta, w toku postępowania pokonano m.in. rosyjskie przedsiębiorstwa produkcji specjalnej, które najprawdopodobniej oferowały transportery rodziny BTR-80/82.

(JP)

Reklama
Reklama

Komentarze (4)

  1. janko

    a jak sprzedaja sie "polskie" rosomaki tak zachwalane przez producenta ?

    1. say69mat

      To PATRIA OY, czyli producent prowadzi kampanię reklamową plus odpowiedni lobbing w USA. W ramach konkursu na nowy pojazd dla USMC. Chyba, że program obcięto, ze względu na problemy budżetowe???

  2. iry

    Ciekaw jestem jak te silniki dwusuwowe przeciwsobne (1 cylinder - 2 tłoki) się sprawują.

    1. Orcio

      To bardzo dobre rozwiązanie. Silnik ma bardzo dobry wskaźnik ciężaru jednostkowego do mocy, charakteryzuje go niskie żużycie paliwa nawet jak na diesla mimo, że to 2-suw.Stosowane były w lotnictwie. Proponuję przeczytać ten artykuł. http://ilot.edu.pl/prace_ilot/public/PDF/spis_zeszytow/194_2008/07.%20P%C4%85gowski%20Z..pdf

  3. łysy40

    A nasze najlepsze na świecie rosomaki?-kto je wreszcie kupi?

    1. sympatyk2000

      Nikt nie kupi Rosomaka. Bo bogaci maja własne ,a dla biednych jest stanowczo zbyt drogi . Jedynie da sie go sprzedać polskiej armii i tyle w temacie .

    2. Olo

      Dlatego MON szuka innego dostawcy gąsienicowych BWP, bo Rosomaki nie dają szansy na specjalizację naszego przemysłu obronnego. Zakład zwinie się zaraz potem jak MON przestanie zamawiać Rosomaki.

  4. janko

    a jak sprzedaja sie "polskie" rosomaki tak zachwalane przez producenta ?