Koncern BAE Systems Hägglunds otrzymał kontrakt na modernizację partii gąsienicowych transporterów opancerzonych Bv-206, wykorzystywanych przez siły zbrojne Holandii.
Na podstawie umowy mogą zostać zrealizowane prace obejmujące łącznie 95 pojazdów. Obecnie zakontraktowano budowę prototypu oraz sześciu transporterów przedseryjnych. Zawarto również opcję dotyczącą modernizacji dalszych 88 maszyn.
Zakres modernizacji obejmuje wymianę silników, systemów elektrycznych, przekładni i gąsienic, a także modyfikację innych komponentów transporterów. Zgodnie z informacją koncernu kontrakt zakłada, że prace na pierwszych siedmiu maszynach miałyby zostać przeprowadzone w zakładach BAE Systems Hägglunds w Szwecji, a dalsze 88 wozów byłoby zmodyfikowanych w Holandii, we współpracy z użytkownikiem.
Bv 206 to dwuczłonowy, gąsienicowy pojazd opracowany w Szwecji. Jest wykorzystywany nie tylko przez siły zbrojne jako transporter opancerzony, ale także np. przez służby ratownicze. Jego konstrukcja powstała przy założeniu zapewnienia dużej mobilności w trudnych warunkach terenowych. Do chwili obecnej do użytkowników z 40 państw trafiło więcej, niż 11 000 pojazdów tego typu.
szelma
Starsze modele tego pojazdu można w Polsce kupić. Pojawiają się na wszystkich zlotach pojazdów militarnych.
Spostrzegawczy
Do redakcji: na zdjęciu pokazujecie BVS 10 czyli następcę BV 206
łysy40
Kapitalne transportery Koszta użytkowania niskie-.wachlarz możliwości tego typu pojazdów bardzo szeroki.Czy nasza armia ma tego typu pojazdy-nie wiem -ale nie sadzę.Jeśli nie mają-to może czas podjąć mądrą decyzję,żeby je mieć.
Podbipieta
Batalion Podhalańczyków ma dostać samochody pancerne.A zakup kilkudziesięciu tego typu opancerzonych pojazdów byłby bardziej uzasadniony . Na góry w sam raz. .Cena coś ok. O,5 mln.Euro za szt .Mają je np. francuzcy Górale.
Nemido
W Polsce nie ma aż tak trudnego terenu, no może kilka sztuk przydało by się górskim jednostkom ale po 90% powierzchni Polski przejedzie nawet stary Golf :)