Reklama

Siły zbrojne

Hinduski przetarg na lekkie samoloty transportowe pojedynkiem dwóch gigantów

Jednym z dwóch kandydatów do zwycięstwa w Indiach jest europejski C-295M, eksploatowany m.in. w Polsce – fot. Łukasz Pacholski
Jednym z dwóch kandydatów do zwycięstwa w Indiach jest europejski C-295M, eksploatowany m.in. w Polsce – fot. Łukasz Pacholski

Ministerstwo Obrony Indii ogłosiło, że program zakupu 56 lekkich samolotów transportowych przeznaczonych dla lotnictwa wojskowego tego kraju rozstrzygnie się pomiędzy dwójką wielkich producentów – włoskiego Alenia Aermacchi oraz europejskiego EADS.



Wartość potencjalnej umowy może sięgnąć 2,5 mld dolarów. Nowe samoloty zastąpią dotychczas używane lekkie samoloty transportowe Avro HS-748. Po analizie przesłanych dokumentów przez producentów, okazało się iż tylko para z Europy spełnia wszystkie wymagania merytoryczne oraz techniczne. Alenia oferuje Indiom sztandarowy produkt – C-27J Spartan, a EADS produkowany przez hiszpańską CASĘ C-295M.

Przeczytaj także: Amerykanie poszukują następców dla afgańskich C-27A Spartan

Ze względu na chęć dywersyfikacji dostawców, Indie zrezygnowały z oferty rosyjskiej zakładającej budowę całkowicie nowej konstrukcji za fundusze hinduskie.

Przeczytaj również: Hindusi wybierają lekkie samoloty transportowe

Dla C-27J oraz C-295M walka o hinduski kontrakt będzie kolejnym pojedynkiem. Obie konstrukcje są obecnie dominatorami na rynku, walcząc w każdym przetargu na świecie. W przypadku Indii umowa ma opiewać na 56 samolotów, spośród których 16 ma dostarczyć producent, a pozostałe powstać na licencji w Indiach.

(ŁP)
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama