Reklama

Siły zbrojne

Francuski transporter opancerzony z napędem hybrydowym

Fot. Renault Trucks Defense.
Fot. Renault Trucks Defense.

Koncern Renault Trucks Defense dostarczył agencji rządowej DGA transporter opancerzony Electer, wyposażony w napęd hybrydowy i opracowany na bazie wozu VAB Mk III.

Napęd hybrydowy wozu Electer składa się z silnika spalinowego oraz elektrycznej jednostki napędowej, o mocy około 230 KM. System tej klasy był już stosowany na cywilnych pojazdach, opracowywanych przez Grupę Volvo.

Służby prasowe Renault Trucks Defense podkreślają, że wyposażenie transportera opancerzonego w napęd hybrydowy powoduje, iż nie ma już potrzeby instalowania pomocniczej jednostki napędowej, która zapewnia zaopatrzenie w energię systemom pokładowym (np. obserwacyjnym). Ponadto, pojazd wyposażony w tej klasy urządzenie może się skrycie (bez silnika spalinowego) przemieszczać na odległość ponad 10 km, a jednoczesne wykorzystanie obydwu typów napędu pozwala na zwiększenie mobilności transportera.

Transporter Electer został dostarczony francuskiej Generalnej Dyrekcji ds. Uzbrojenia 13 stycznia bieżącego roku. Obecnie przewiduje się przeprowadzenie prób, które mają trwać ponad 18 miesięcy, z udziałem przedstawicieli zarówno Renault Trucks Defense, jak i DGA. Testy mają na celu m.in. zbadanie możliwości stosowania napędu hybrydowego w wozach bojowych.

 

Jeśli jesteś przedstawicielem wybranych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem Państwa przysługuje Ci 100% zniżki!
Aby uzyskać zniżkę załóż darmowe konto w serwisie Defence24.pl używając służbowego adresu e-mail. Po jego potwierdzeniu, jeśli przysługuje Tobie zniżka, uzyskasz dostęp do wszystkich treści na platformie bezpłatnie.