Siły zbrojne
Duński operator przetransportuje polskich żołnierzy na misje
2. Regionalna Baza Logistyczna poinformowała o podpisaniu umowy z duńskim operatorem logistycznym DSV Air & Sea A/S na świadczenie usługi transportu lotniczego żołnierzy i cywilnego personelu wojskowego wraz z bagażem na potrzeby Sił Zbrojnych RP w ramach misji i operacji pokojowych NATO, UE, ONZ oraz ćwiczeń wojskowych.
W dniu 21 czerwca 2016 roku podległa pod Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych RP, 2. Regionalna Baza Logistyczna, zawarła umowę na świadczenie usługi transportu lotniczego polskich żołnierzy na misje i operacje pokojowe poza granicami kraju, a także międzynarodowe ćwiczenia wojskowe. Jak informuje wojsko najkorzystniejsza ofertę przedstawiła duńska firma DSV Air & Sea A/S.
Zaoferowana przez Duńczyków cena zamówienia wynosi 35,5 tys. zł brutto za godzinę czarteru samolotem typu Boeing 737. Jednakże w umowie zawarto informację, iż maksymalna jej wartość wynosi 390 500,00 zł brutto.
Warto zauważyć, że wykorzystywanie samolotów komercyjnych do transportu żołnierzy jest szeroko stosowane na świecie, również przez Stany Zjednoczone, które dysponują przecież szeroko zakrojoną flotą samolotów transportowych.
Czytaj także: Macierewicz: Polskie F-16 polecą nad Syrię. Specjalsi wesprą szkolenie
Boeing 737 to najpopularniejszy na świecie wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu, produkowany w wielu wersjach od 1967 (obecna generacja od 1996) przez firmę Boeing w Stanach Zjednoczonych Ameryki. W zależności od wersji może zabierać na pokład od 110 do 220 pasażerów.
ekonomista
Czy w przypadku wojny ktoś nam zaproponuje 35 500 za godzinę czarteru? Dlaczego wojsko nie ma własnych samolotów? Dlaczego Polska nie zamówiła kilku C17 z ostatniej partii? Co z A330 MRTT, które można by było wykorzystać również do transportu VIP-ów?
plllot
I bardzo dobrze . Nic tak kojąco nie działa na specjalsa po misji jak duńska stewardesa :)
m
Mocarstwo, w sytuacji Bretixu, w sytuacji długich kolejek do lekarzy...Najlepiej wydaje się nie swoje pieniądze. ...
marina
A co z osłoną kontrwywiadowczą tych lotów? Aż korci Ruskich (czy Niemców) aby założyć podsłuchy na 'komercyjnym' samolocie ...