Siły zbrojne
Czterech chętnych do modernizacji Orlika
Na liście firm zainteresowanych modernizacją samolotów szkolnych PZL-130 Orlik TC-I do standardu PZL-130 TC-II Glass Cockpit znaleźli się czterej chętni. Program ma objąć 12 maszyn oraz budowę kompatybilnego z nimi symulatora.
Inspektorat Uzbrojenia zakończył przyjmowanie aplikacji w analizie rynku dotyczącej zunifikowania samolotów PZL-130 Orlik z układem kabiny myśliwca F-16 Block 52+. Maszyn z cyfrową awioniką typu "glass cockpit" mają stanowić element pośredni, przy przejściu z maszyn tłokowych na odrzutowce szkolno-treningowe AJT.
Do analizy rynku zgłosiły się cztery podmioty:
- Airbus Military (właściciel zakładów PZL-Okęcie które są producentem samolotów PZL-130 i realizowały już ich modernizacje do standardu TC-II)
- Elbit Systems
- SABCA (Sociétés Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques)
- Thales Polska
Zgodnie z założeniami Inspektoratu Uzbrojenia termin na realizację modernizacji, obejmującej 12 maszyn, mija w 2018 roku.
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie