Reklama

Siły zbrojne

Czterech chętnych do modernizacji Orlika

Samolot PZL-130 Orlik TC-II - fot. EADS PZL-Okęcie
Samolot PZL-130 Orlik TC-II - fot. EADS PZL-Okęcie

Na liście firm zainteresowanych modernizacją samolotów szkolnych PZL-130 Orlik TC-I do standardu PZL-130 TC-II Glass Cockpit znaleźli się czterej chętni. Program ma objąć 12 maszyn oraz budowę kompatybilnego z nimi symulatora.

Inspektorat Uzbrojenia zakończył przyjmowanie aplikacji w analizie rynku dotyczącej zunifikowania samolotów PZL-130 Orlik z układem kabiny myśliwca F-16 Block 52+. Maszyn z cyfrową awioniką typu "glass cockpit" mają stanowić element pośredni, przy przejściu z maszyn tłokowych na odrzutowce szkolno-treningowe AJT.

Do analizy rynku zgłosiły się cztery podmioty:

  • Airbus Military (właściciel zakładów PZL-Okęcie które są producentem samolotów PZL-130 i realizowały już ich modernizacje do standardu TC-II)
  • Elbit Systems 
  • SABCA (Sociétés Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques) 
  • Thales Polska

Zgodnie z założeniami Inspektoratu Uzbrojenia termin na realizację modernizacji, obejmującej 12 maszyn, mija w 2018 roku. 

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama