Reklama

Siły zbrojne

Ciężarówki Rheinmetall jadą do Ameryki Łacińskiej. Odbiorca nieujawniony

  • fot. Russian Helicopters
    fot. Russian Helicopters

Koncern Rheinmetall poinformował o uzyskaniu kontraktu o wartości ponad 53 mln EUR na dostawę ciężąrówek dla nieujawnionego odbiorcy z Ameryki Łacińskiej.

Zgodnie z informacją koncernu, zamówienie opiewa na dostawę początkowych 338 samochodów ciężarowych przeznaczonych dla armii i marynarki odbiorcy. Umowa o wartości ponad 53 mln EUR przewiduje też wsparcie serwisowe dostarczonych pojazdów.

Rheinmetall przekazał, że dostawa zostanie zrealizowana od marca 2016 do marca 2017 r., na jej podstawie do wojsk lądowych odbiorcy trafią 92 samochody TGS-MIL i 216 ciężarówek TGM MIL. Dodatkowe 30 samochodów TGS-MIL odbierze marynarka wojenna zamawiającego. Umowa zawiera opcję na sprzedaż kolejnych 337 pojazdów.

W ramach kontraktu dostarczone zostaną samochody w konfiguracji do przewozu żołnierzy/ładunków, cysterny do przewozu wody i paliwa oraz mobilne warsztaty naprawcze.

Jest prawdopodobne, że odbiorcą są armia i marynarka Peru. Koncern Rheinmetall zwyciężył kilka miesięcy temu w przetargu na dostawę nowych samochodów ciężarowych dla sił zbrojnych tego państwa.

Dostarczane samochody ciężarowe to przedstawiciele rodziny sprawdzonych ciężarówek MAN, posiadające certyfikat mobilności klasy "C" NATO, ich silniki mogą być zasilane nie tylko olejem napędowym, lecz również innymi paliwami, jak na przykład paliwem lotniczym F-34.

Producent informuje, że samochody z tej rodziny służą w siłach zbrojnych ponad 50 państw całego świata, ogółem wykorzystywanych jest obecnie ponad 80 tys. ciężarówek tego rodzaju.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (5)

  1. brabbit

    spoko wychodzi średnio trochę ponad 150 tyś za ciężarówkę, jelcz to 1,5mln...

  2. mech

    jelcz to był syf od zawsze MAN jest wołem roboczym i bije innych dostawców WIEM bo je naprawiam i tyle. A w szczególności wersja z KRYLA gdzie tylna ławka musi poprosić kierowcę o wypuszczenie z kabiny to jak zakup gola w wersji 3 drzwiowej

  3. rytre

    Nie rozumiem "odbiorca nieujawniony". Juz za plecami kombinuja..

  4. adhd

    MAN zlikwidowal STAR-a dzieki S. Zasadzie, dzialo sie to wtedy gdy negocjowali kontrakt na 5 tys samochodow do Afryki, a Polska armia zaczela kupwac zagraniczne samochody, bo STAR-y byly zle, choc byly prototypy nowych samochodow. Te zle samochody do tej pory sa w WP

  5. oloo

    W Jelczu powinni zatrudnić jakiś dobrych projektantów żeby te nasze ciężarówki też jakoś fajnie wyglądały :)

    1. Chasim

      Akurat Jelcz wygląda bardzo dobrze, jedynie nie wyszło im pod Kryla.

Reklama