Belgia zamówiła w sumie 8 śmigłowców NH90 dla swoich sił zbrojnych. Połowa z nich to morski wariant NH-90 NFH (NATO Frigate Helicopter), standaryzowany jako maszyna pokładowa. Odebrany właśnie śmigłowiec jest w pełni gotowa do działań, zarówno w zakresie operacji ratowniczych SAR, jak również zadań ściśle bojowych. Treningi załóg i obsługi technicznej Belgijskiej Marynarki Wojennej mają rozpocząć się w przeciągu miesiąca. Do 2014 załogi, oraz dwie pierwsze maszyny, będą zdolne do działań operacyjnych.
Czytaj też - Niemcy i Francja tną programy śmigłowcowe. Polska wręcz przeciwnie.
Śmigłowce NH-90 NFH zastąpią wysłużone maszyny Westland Sea King. Wprowadzając do służby NH-90 Belgowie dołączyli do takich użytkowników tych maszyn jak Francja, Włochy Holandia i Norwegia. Konfiguracja belgijskich NH-90 NFH jest identyczna z maszynami Holenderskimi.
Producentem śmigłowców NH-90, jest międzynarodowe konsorcjum NHIndustries. Jego udziałowcami są czołowi europejscy producenci w tej branży: Eurocopter (62.5%), AgustaWestland (32%) oraz Stork Fokker (5.5%).
(JS)