Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Ultralekki odrzutowiec z potencjałem. Flaris na Targach MSPO w Kielcach [DEFENCE24 TV]

Autor. defence24.pl

Dla Defence24 wypowiedział się Rafał Ładziński, właściciel firmy Metal Master. Flaris LAR01 to jednosilnikowy, prototypowy samolot odrzutowy polskiej konstrukcji. Tworzy nową kategorię małych ekonomicznych odrzutowców dyspozycyjnych High Speed Personal Jet HPJ® umożliwiających operowanie z krótkich, słabo przygotowanych lądowisk trawiastych. Oferuje szybki lot z prędkością 770km/h TAS na poziomie FL250, 7600m. Planowany zasięg samolotu wynosi ponad 3000 km.

Reklama
Reklama

Komentarze (6)

  1. Bingo

    To doskonała platforma do opracowania polskiej wersji mini RQ-4 Global Hawk razem z WB. Jako wersja osobowa nie jest to platforma użyteczna dla wojska.

  2. doc_doc

    A może już latać przy złych warunkach pogodowych ? Jakiś czas temu były informacje, że brakuje systemu odszraniania i przez to mamy do czynienia z awionetką do podziwiania krajobrazów (byle nie zimowych).

  3. kaczkodan

    1) Cieszę się że podrożał - trzeba się cenić. 2) Z punktu widzenia armii większość jego zadań wypełnią drony. Niemniej fantastyczna nisza na wojskowy samolot dyspozycyjny. Pilot w armii jest "za darmo", dokupienie małej ilości takich samolotów daje każdej armii i służbom nowe ciekawe możliwości 3) Pułap przelotowy mógłby być wyższy - im wyżej tym taniej, skoro kabina i tak jest już ciśnieniowa. 4) Nie podano długości dobiegu i masy do lądowania - mały samolot musi mieć możliwość powrotu tuż po starcie i to bez zrzucania paliwa...

    1. Al.S.

      Klienci na ten samolot już nieco mniej się będą cieszyć, zwłaszcza że za podobne pieniądze można kupić sprawdzonego Cirrus Vision SF50, który powstał już w kilkuset egzemplarzach, a który używa niemal identycznej konfiguracji jednosilnikowej.

    2. Hun

      Al.S., Cirrus pali więcej o 25% - to dużo - ma znacząco mniejszą prędkość wznoszenia, gorsza doskonałość aerodynamiczną, niższa prędkość przelotową 556km/h wobec 770 km/h Flarisa. Zasięg Cirrus z prędkością przelotową i pasażerami to 1100 km ( 2100 bez żadnego bagażu i na ultra małej prędkości) a Flarisa z pasażerem i przy normalnej prędkości przelotowej 3200 km. Flaris pod względem parametrów bije Cirrusa o kilka długości.

    3. Ciżpisława

      @Al.S. Tylko jeden mały problem - wyłącznie deklaratywnie. Papier wszystko przyjmie. Pożyjemy, zobaczymy...

  4. wert

    są lepsi. Warmate z XII 2017 100 tyś/szt, Warmate ze zbiórki 2022 dla UKR 250tyś/szt

    1. Hun

      I tak trzymać. Po co zadzierali z Rosją? Teraz niech płacą.

    2. Darek

      Hun…. Zadarcie z takim dziadostwem jak rosja vrl kacapia to żadna sztuka.

  5. Stefek Pizza

    Kto mu da swiadectwo typu, albo kto za to zapłaci te kilkadziesiąt milionów dolarów albo lepiej .W kategorii esperymental nie może służyć w armi.

    1. Hun

      Jak to kto? Urząd Lotnictwa Cywilnego.

  6. defender

    W ciągu roku podnieść cenę z 1,5 mln USD na 3 mln. Ależ ta inflacja za....

    1. Hun

      Nigdy nie było 1,5 mln. Najniższa cena o jakiej mówiono to 2 mln USD, dawno temu. Ale czym innym jest cena na etapie prototypu a czym innym kiedy rusza produkcja seryjna.

Reklama