Rosja produkuje Su-35 dla Egiptu. Będą sankcje USA?

19 maja 2020, 16:34
Zdj Su-35S
Fot. UAC

Rosyjskie media informują, że rozpoczęła się produkcja myśliwców Su-35 dla Egiptu. Moskwa nigdy oficjalnie nie potwierdziła zawarcia tego kontraktu, natomiast sekretarz stanu USA Mike Pompeo ostrzegał już w ubiegłym roku, że zakup tych maszyn może dla Kairu oznaczać sankcje w ramach Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act. Tym samym dokumentem Amerykanie grożą Turcji, w związku z pozyskaniem systemów S-400.

Agencja Interfax i dziennik Kommiersant 18 maja 2020 poinformowały, powołując się na źródła „wojskowo-dyplomatyczne”, o rozpoczęciu montażu samolotów Su-35 dla Egiptu. Prace realizowane są przez Zakłady Lotnicze im. Gagarina w Komsomolsku nad Amurem. W marcu 2019 roku Egipt zamówił „ponad 20 maszyn Su-35” oraz części zamiennych i dokumentacji. Wartość, szacowana na 2 mld dolarów, wskazuje, że rosyjskich maszyn będzie prawdopodobnie nie więcej niż 24. Gdyż w lutym 2018 roku Indonezja zakontraktowała 11 myśliwców tego typu w cenie 1,14 mld dolarów. Co ciekawe, rosyjskie władze nigdy nie potwierdziły tej transakcji, chociaż ogłoszono, iż zawarto w tym czasie zamówienia na ponad 30 samolotów dla odbiorców zagranicznych. Dostaw powinny rozpocząć się w 2020 roku.

Egipt w ostat­nich latach poczy­nił ogromne zakupy sprzętu lotniczego, zarówno w Rosji, jak i w USA i Francji. Obej­mują one m.in. 24 myśliwce Dassault Rafale, 46 myśliw­ców wielozadaniowych MiG-29M/M2, 46 śmi­głow­ców szturmowych Ka-52E i taką samą liczbę maszyn AH-64D Apache. Jednak, to właśnie ten niepotwierdzony oficjalnie zakup maszyn Su-35 wzbudza duże emocje, szczególnie za oceanem. Sekretarz stanu USA Mike Pompeo wielokrotnie ostrzegał, w tym również podczas posiedzenia Kongresu na temat polityki zagranicznej, że wprowadzenie tych maszyn do służby nad Nilem, może prowadzić do objęcia Egiptu Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act.

Jest to dokument pozwalający na objęcie sankcjami ekonomicznymi krajów kupujących broń od Rosji. Po identyczne groźby sięgnięto, gdy Turcja zdecydowała się na zakup system przeciwlotniczego S-400. Stosowano wówczas również te same argumenty co dziś w przypadku Kairu. Pentagon ostrzega, że użycie przez Egipt samolotów Su-35 może stanowić zagrożenie dla interoperacyjności egipskich sił zbrojnych z wojskami USA i szerzej NATO w regionie. Waszyngton wysyła w ten sposób jasny komunikat. Pytanie, czy Egipt pójdzie drogą Ankary, czy ulegnie amerykańskim naciskom.

Su-35 to wielozadaniowe samoloty myśliwskie, produkowane przez Komsomolskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego, określane są w Rosji jako maszyny generacji 4++. Myśliwce wyposażone są w najnowszą awionikę,  podstawowym wyposażeniem samolotu jest nowoczesna stacja radiolokacyjna M035 Irbis-E, wyposażona w antenę z pasywnym skanowaniem fazowym. Producent podaje, że pozwala ona na jednoczesne śledzenie do 30 celów powietrznych, zwalczanie ośmiu z nich lub śledzenie do 4 celów naziemnych przy jednoczesnym skanowaniu przestrzeni powietrznej.

Su-35 wyposażony jest w silniki o zmiennym wektorze ciągu, a jego zasięg 3,6 tys. km może zostać zwiększony w sposób niemal nieograniczony dzięki zdolności do tankowania w locie. Maszyna osiąga prędkość ponad 1,5 Macha i pułap 15 tys. metrów, przenosząc do 8 ton uzbrojenia na 14 pylonach. Obejmuje ono szeroką gamę bomb, rakiet i pocisków kierowanych powietrze-powietrze oraz powietrze-ziemia. Maszyny tego typu znajdują się na wyposażeniu rosyjskich sił zbrojnych, zostały także wyeksportowane do Chin, na dostawy pierwszych samolotów czeka Indonezja.

Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 160
Reklama
Tani
niedziela, 24 maja 2020, 12:17

Egipt sie zbroi bo bedzie wojna. Wojna o wode z Etiopia. Etiopia buduje tame na Nilu jest gotowa w 70 %. Egipt twierdzi ze tama ta przyniesie wielkie straty krajowi. Etiopia sciaga do obrony tejtamy srodku bojowe S-125,Pantsiry Su-30.Dla mnie szok wszystko profesjonalnie zamaskowano brezentem. Jak porownam z Libia inny swiat.

Adam
piątek, 22 maja 2020, 21:56

Kupili też 24 AW149 i 8 AW189

Tani
piątek, 22 maja 2020, 19:01

Pierwsza lotnicza ofiara tych sankcji to Chiny. Za zakup Su-35 ce w Rosji. Pisze e bo to wersja oficjanie eksportowa. Bo ten typ ma wersje eksportowa. Wiekszy problem jest z Su-30 cm. Oficjalnie on wersji eksportowej nie posiada. A Rosja sprzedala je do Kazachstanu, Armenii i Bialorusi. Pytanie jest takie czy to jest wersja eksportowa czy tez standartowa taka jak dla MO RF Tego nikt nie wie. Bo ani producent ani min obr Rosji w tym temacie sie nie wypowidzialo. Ja przypomne ze 35c w wersji eksportowej ma miec slabszy wytrzymalosciowo kadlub. Tak podal producent

Tani
piątek, 22 maja 2020, 16:55

Z tego co sie pisze i jest pewne, to Egipt niekupi samolotow tylko helikoptery. I nie w Rosji tylko Italii w koncernie Leonardo. Sztuk 32 dwoch typow,24szt modelu 149 i 8 szt modelu 189. Tainformacja wyplynela od Rzadu Italii. A podali ja......rosjanie . Oni tez pisali ze Turkmenia czyli Turkmenistan zamowil 6szt Mastera w Italii. Co potwierdzilRzad wlosi bo wydal licencje eksportowa na te samoloty do tego kraju. l

mobilny
czwartek, 21 maja 2020, 10:16

Dobrze że posiadane przez nas Su-22 i Mig-29 nie spowodowały przyniosły na nas sankcji. I dlaczego to wcześniejszy zakup Mig29 czy Ka52 nie spowodował wcześniejszej reakcji USA? Turcja bana dostała? Nie jeszcze nie ale ma dostać za system S-400. Czyżby S-400 i Su-35 były aż wielkim zagrożeniem? Być może a czego oficjalnie nie mówią. Amerykanie ćwiczą walkę przeciwko J-20 używając F-117 ale przeciw Su-57 ćwiczeń takich nie podejmowano. Czy to też lampki w głowie nikomu nie zapalilo? Dodać proszę amerykańską agresywną retorykę antychinską (tak w Polsce szlachta podlapala nie wiedząc czemu) i klaruje się. USA boją się Chin a wierząc Davienowi. Że USA wie wszystko na każdy temat oznaczałoby że ChRL jest poważnym zagrożeniem gospodarczym- politycznym i militarnym dla hegemoni USA a z Su-57 muszą się ruskie spieszyć bo przed Su-35 i S-400 amerykanie respekt mają. Amerykanie mają łeb na karku czego o davienach i mu podobnych powiedzieć nie można. Zero obiektywizmu proamerykanskie trollowanie kopiuj- wklej a wszystko to na szkode choć ku uciesze szlachty znad Wisły.

Davien
piątek, 22 maja 2020, 13:46

Mobilku ak widac poteznei zabolało:)) Ale dla twojej wiedzy: USA jak widac uznaje J-20 za o wiele większe zagrozenie niz nieistniejący nawet w jednym egzemplarzu Su-57. Do wiczenia walki z którym nie potrzeba maszyn stealth bo Felon nie ejst maszyną stealth z RCS 0,5m2( Dane z OKB Suchoja) Ale jak widać trollowania mobilka ciąg dalszy , tyle ze co biedakowi zostało?:)

Fantasy by dejvidek.
piątek, 22 maja 2020, 21:40

To zacytuj te dane Suchoja o RCS o,5 m2. Tylko podaj źródło.

Davien
środa, 27 maja 2020, 03:19

Podalem wyżej wiec sobie poszukaj.

Bolek
czwartek, 21 maja 2020, 05:19

No tak jak by Egipt kupował Mig-21 to by nie byli żadnych sankcji ale jak już kupuje wypas który może narobić rumoru w całej okolicy to już ogromny krzyk rozpaczy I zadzenowanua ze nie kupują u kowboja tylko u rusaka ?

plusik
czwartek, 21 maja 2020, 00:01

Nadal nie otrzymałem odpowiedzi dlaczego USA grożą sankcjami Egiptowi za to że kupuje Su-35

Davien
piątek, 22 maja 2020, 13:46

Bo łamie sankcje nałozone na Rosje za napaść na Krym, tak cięzko to zrozumieć?

Gnom
niedziela, 24 maja 2020, 00:10

A jakoś tak jak kupowali Ka-52, czy MiG-35, a było to też już po aneksji Krymu to jankesom nie przeszkadzało? Ciekawe zjawisko, zatem czekam na twe "światłe" wyjaśnienia.

czytelnik D24
czwartek, 21 maja 2020, 10:21

Bo sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

R
czwartek, 21 maja 2020, 00:35

Dlatego że USA może? I co więcej te sankcje sa skuteczne? I co więcej nawet Niemcy się boja sankcji USA i nie fikają, i co więcej USA dały (czy daja nadal) forsę Egiptowi za friko i po prostu przestana dawać, bo niby czemu maja dawać, mi nikt nie daje forsy za free

plusik
czwartek, 21 maja 2020, 13:18

Jak to świadczy o USA? Kto tu jest terrorystą? Czy tak postępuje państwo miłujące wolność, suwerenność, niepodległość, wolność słowa, wolność wyboru?

piątek, 22 maja 2020, 13:47

Terrorysta plusik to jest wasza Rosja i do tego dodajmy jeszcze piractwo na morzu.

Marcin
czwartek, 21 maja 2020, 00:13

Pan ambasador amerykański zakazał kupowac sprzętu nieamerykańskiego , władze Egiptu mu odpowiedziały że ich kraj jest suwerenny i kupi sobie co chce. USA w odpowiedzi grożą sankcjami. Tak w skrócie - Egipt zerwał się z postronka.

Davien
piątek, 22 maja 2020, 13:49

Marcinku, jakos nic USA nei mówiło jak Egipt kupował sprzet z Francji itp. A na twoją Rosję nałozono sankcje za napad na Ukraine i finał.

Marcin
środa, 20 maja 2020, 23:08

Turcja, Egipt wkrótce Irak - kwestia czasu kiedy kolejne kraje wybiorą honor.

plusik
czwartek, 21 maja 2020, 13:18

Więcej powstanie. Obyśmy my również się ocknęli

Davien
piątek, 22 maja 2020, 13:50

Plusik, mielismy do czynienia z twoja ukochana Rosja przez dekady i nigdy wiecej wiec skoncz płakać i trollować na potęgę.

Gnom
niedziela, 24 maja 2020, 00:13

A czy według ciebie inna droga niż ślepa wiara w USA jest od razu wyborem Rosji? Wciąż tak wszystkim sugerujesz. Nie można być po prostu sobą - jak nie umiesz to nie mów innym, że się nie da.

qwert
środa, 20 maja 2020, 21:55

Co by nie powiedzieć, piękna maszyna

Majster
środa, 20 maja 2020, 15:05

Kolejne państwo wypinające się na USA. Tymczasem Polska...

Towarzysz Polak
środa, 20 maja 2020, 19:42

Białoruś sprowadza ropę z USA to dopiero wypięcie na Rosję.

mefis58
środa, 20 maja 2020, 19:56

Białoruś korzysta z hiper-zniżki, którą zaproponowali Amerykanie. Jak mawiał Szumowski "maseczki kupowali byśmy nawet od diabła. Łukaszenka kupił od diabła nieznaczną (100 tys ton miesięcznie , czyli 5% zużycia ropy na Białorusi) i wykorzystał amerykańskiego nadgorliwca, śniącego o zrobieniu rozłamu. Kto zatem na kogo się "wypiął" ?

Davien
środa, 20 maja 2020, 21:39

Jak widac Łukaszenka na Putina zwłaszcza po słowach tegoz Putina że gaz Białorus musi dalej kupować po starej cenei:))

Ukulele
środa, 20 maja 2020, 17:23

Trzeba wykorzystać ten moment jak najlepiej bo to wielka szansa. Egipt podjął błędną decyzję i pewnie obudzi się z ręką w nocniku za parę lat.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
środa, 20 maja 2020, 21:45

Egipt jest Suwerennym państwem i kupuje uzbrojenie od kogo chce zawsze tak było i pewnie będzie.

bender
środa, 20 maja 2020, 16:58

Nie bardzo rozumiem dlaczego tak Cię kusi, żeby się wypiąć w stronę USA i czekać na kopa. Jakiś masochizm, czy tylko kolosalna głupota?

dajcie to
środa, 20 maja 2020, 17:59

Bo ten kop nastąpi właśnie z tamtej strony. Już kilka ich dostaliśmy i to jest właśnie masochizm.

antyWania
środa, 20 maja 2020, 11:36

Najzabawniejsze jest to, że Egipt dostaje olk 1,mld od USA na zakup ich uzbrojenia a po cichu z Rosja podpisał umowę na SU35 mając już F16 .... katastrofa wizerunkowa USA ....

Derwisz
środa, 20 maja 2020, 15:59

Za pokoj z camp david dostaje jeszcze 2, i to regularnie Widocznie PENTAGON chce przetestować ruski sprzęt

R
środa, 20 maja 2020, 11:12

Trump znowu paluszkiem bedzie straszyl? Ciekawe, ze jak lata temu Egipt kupowal S300W to US siedzialo cicho.

R
czwartek, 21 maja 2020, 00:37

Poprawka, doczytałem i uzupełniłem swoją nędzną wiedzę. USA przestanie dawać za friko Egiptowi miliardy dolców na egipską armię, bo jak się zastanowić to czemu mu ma dawać...

yaro
środa, 20 maja 2020, 10:08

Po F/A-22 przyszedł czas na F-35A. Maszyna rozbiła się dziś w tej samej bazie, AFB Eglin, pilot się katapultował, żyje ...

Davien
środa, 20 maja 2020, 15:04

Czyli w ciagu 14 lat rozbiły się zaledwie 3 F-35 na ponad 500 zbudowanych a w ciagu 23 lat 6 F-22 na 195 zbudowanych. A ile rozbiło sie Su-57?

Gnom
środa, 20 maja 2020, 23:43

A przez ile lat skoro jedyny (wg ciebie) rozbił się w pierwszym locie.

Davien
piątek, 22 maja 2020, 13:51

Gnomku a o czym swiadczy fakt ze samolot nawet pierwszego lotu odbyc nie może??

Marcin
środa, 20 maja 2020, 19:06

Davien, wielokrotnie twierdziłeś że Su-57 NIE ISTNIEJE, że to tylko plany na papierze i modele, że może i powstanie ale za 15 lat. Empirycznie udowodniono że samolot który nie istnieje nie może się rozbic.

Davien
środa, 20 maja 2020, 21:40

Marcin bo juz nie istnieje biedaku:)) Powstał jeden i od razu sie rozbił, tak ciężko to zrozumieć:))

Tani
środa, 20 maja 2020, 23:43

Davien mylisz sie rozbil sie Su 57 c1/s1/.bo oznaczenie Su 57 nosza tylko prototypy. Seryjne c1 czyli seryjny 1,bo pewnie jak za 10lat zmienia silniki na seryjne zmienia oznaczenie na c2 lub cm jak Su-30 czyli seryjny modernizowany. Wiec zaden Su 57 jeszcze sie nie rozbil. Maja sie bardzo dobrze . W tym roku musi producent dostarczyc jeden egz 57c1,izamiennik za stracony bo ten stracony byl wlasnoscia producenta a niego Rosji bo go armia nie przyjda. Bo on byl przygotowywany do odbioru.

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:23

Dziecko nie ma czegoć takiego jak Su-57-S1 jak zmyslasz ale oznaczenie to Su-57 Felon i to tyle z twoich bredni.

Tani
sobota, 30 maja 2020, 20:42

Davien nie mieszaj ludziom wglowach. Oznaczenie samolotu okresla wlasciciel czyli MO RF . NATO to moze sobie... Felon to kryptonim podrodzaj samolotu. To jest jak z naszymi Jastrzebiami,Bielikami. Tego nikt nie uzywa no moze policy. Tu jest sprawa prosta nie Top Secret,... MO RF podalo do publicznej wiadomosci nazwy wersji . Gdybys chlopak tozrobil z Su-30,to bys padl bo to oznaczenie nosza co najmniej 3 wersje tego modelu. Musiszuzyc pelnegoruskiego oznaczenia. Na koniec mamdla Ciebie zlawiadomosc Su-57 bedzie platforma dla kilku rodz samolotu dokladnie jak mod 27,30. Wtedy bedziesz mial trzy samoloty jako Falon. I co zrobisz? Falcon rozp,F szturmowy Mysl myslenie nie boli.

najszybszy rosyjski zegarek
czwartek, 21 maja 2020, 10:42

Seryjne nie będą za żadne 10 lat bo pierwszy seryjny egzemplarz dla wojska rozbił się.

niedziela, 31 maja 2020, 08:10

Moze byc i tak ,bo armia RF nie chce tego samolotu. Bo jest prawie dwa razy drozszy od Su-35 s,a jego osiagi prawie niczym sie nie roznia. Armia sie boi ze za ta sama kase otrzyma mniej samolotow. Teraz kto chce: Politycy bopotrzebuja sukcesu czyli wlasnego F-35. Przemysl: Bo liczy na pieniadze na badania nowe technologie i oczywiscie eksport. Dla mnie ciekawe jest to ze temat tego samolotu w Rosji jakby ucichl. Jego los jest w rekach Putina. Su 57 a Polska, moim zdaniem zakup tego samolotu zostal wywolany zakupem przez Polske F-35. Dla Rosji tosprawa prestizu. Rosjanie wizerunkowo niemoga sobie pozwolic aby taka Polska posiadala, a Rosja nie samolotu tzw 5 pokolenia. Moim zdaniem Su nie powinien byc tak nazwany bo poprostu ten samolot jest zbudowany niechlujnie. Swiadczy to przedewszystkim o poziomie technicznym rosyjskiego przemyslu

Tani
czwartek, 21 maja 2020, 19:35

Bedzie w tym roku bo tak mowi kontrakt. Producent musi go dostarczyc. Co sie stalo z dyrektorem firmy ktory odmowil bo kontrakt byl nieoplacalny. Poszukajcie o losie dyr firmy co robi IL76. On odmowil ile lat dostal? Poszukajcie a znajdziecie

Marcin
środa, 20 maja 2020, 23:05

Czyli skoro istniał i się rozbił, to aktualnie NIE ISTNIEJE. zgodnie z prawami logiki

Tani
czwartek, 21 maja 2020, 00:24

Marcinie nie rozbil sie Su-57 bo wszystkie samoloty ktore nosza ta nazwe istnieja. Ten co padl, byl pierwszym egz seryjny i mowil nazwe 57 c1. Jesli piszesz o Su-35 topiszesz o prototypie ktory rozbil sie ale producent go odbudowal. Seryjny to 35c czyli s bo w j.rosyjskim litera c to s. Su-30 To tragedia bo oznaczenie to nosza 3 typy samolotu ktore sa nieporownywalne. 1/5 szt bylych samolotow pokazowych z GLITZ Lipietsk. Teraz armia regenerujeje do stanu lotnego 2/M2 to moderki rosyjskie wersji Hinduskiej,teraz ich Rosja uzywa jako szkolnych 3/cm czyli sm seryjny modernizowany uzywa go Rosja, Kazachstan,Bialorus iArmenia. To dwumiejscowy mysliwiec przewagi powietrznej i notes masilniki ze sterowanymwektorem ciagu jak 35c tylko slabsze m31 wobec41 Te trzy samoloty wygladaja podobnie booparte sa na sparce czyli dwumiejscowy su 27 ub. A zeby jeszcze bylo smieszniej tojest Su-34 ktory naprawde nazywa sie T-10B czyli T-10W,bo po rosyjsku B To w.

Marcin
czwartek, 21 maja 2020, 13:33

Czyli jak zrozumiałem, nie ma problemu - rozbił się prototyp przykre ale one są do testów aby problemy wykrywac zanim ruszy produkcja seryjna. Zupełnie nie rozumiem co w tym dziwnego widzi Davien. Rafale czy słynny Raptor też były rozwijane ponad dekadę od oblotu prototypu i nikogo to nie dziwiło.

Davien
piątek, 22 maja 2020, 13:54

Marcin, rozbił sie pierwszy seryjny Su-57 Felon a @Tani zwyczajnie bredzi i to w każdym poscie jaki napisze.

Tani
czwartek, 21 maja 2020, 19:45

Marcinie rozbil sie pierwszy samolot wybudowany w wersji wojskowej. Ten samolot mial byc przebadany przez wojsko czy spelnia jego wymagania. Prototypy czyli Su-57 to sa samoloty badawcze czyli doswiaczalne. Inaczej rosjanie w syrii uzyli operacyjnie nie wersji wojskowej tylko cywilnej. Ale to jest Rosja i wszystko jest panstwowe. W USA jest to niemozliwe, bo armia nie moze uzyc sprzetu ktorego nie ma na uzbrojeniu. Zreszta podobnie bylo z terminatorem

biały
środa, 20 maja 2020, 18:31

no przecież już wielokrotnie pisałeś że nie ma jeszcze samolotu su-57

Davien
środa, 20 maja 2020, 21:41

Był jeden i juz zdarzył sie rozbić więc znowu ci manipulacja nei wypaliła:)

biały
środa, 20 maja 2020, 22:07

przcież pisałeś że ten co sie rozbił nie miał jeszcze docelowego radaru

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:24

Nie miał docelowego radaru ani silników i do 2023-25 żaden zbudowany Su-57 ich nie będzie miał.

czytelnik D24
czwartek, 21 maja 2020, 10:23

Bo nie miał co i tak nie przeszkadzało wam go nazwać pierwszym egzemplarzem seryjnym dla wojska :)

FR technologiczne imperium
środa, 20 maja 2020, 19:45

Ja nigdy nie przeczytam że su57 jest więc może mi powiecie ile su57 zostało wyprodukowanych a ile się rozbiło.

Ukulele
środa, 20 maja 2020, 14:03

Nie ma czegoś takiego jak F/A 22. Jest F 22A

R
środa, 20 maja 2020, 17:33

Jak najbardziej istnieje ekspercie, nie ma juz samolotu F-22, od paru lat zostal przemianowany na F/A-22.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
środa, 20 maja 2020, 21:47

To dawno temu i krótki czas było.

Davien
środa, 20 maja 2020, 21:42

R-ciu od 2005r nie ma czegos takeigo jak F-22 czy F/A-22 jest jedynie F-22A wiec marsz do szkoły do nauki:)

Marcin
środa, 20 maja 2020, 03:11

Suwerenna decyzja suwerennego państwa, pogratulowac że są państwa dla których honor dużo znaczy.

bender
środa, 20 maja 2020, 16:56

Honor? Łamanie międzynarodowych sankcji za atak na Ukrainę to "honor"? To tak jakbyś powiedział, że zamordowanie staruszki jest "zaszczytem", gwałt na nieletniej "powinnością" a zwykła kradzież "obowiązkiem".

Gnom
niedziela, 24 maja 2020, 00:22

Sankcje nałożyła UE - a Egipt nie jest członkiem UE oraz USA (Egipt nie jest też stanem USA o ile pamiętam, ani krajem zależnym), a nie ONZ. To, że ruscy są gnojami wobec Ukrainy, nie zmienia faktu, że jankesi starają się szarogęsić na świecie i ustawiać politykę innych krajów pod siebie. Czy to jest według Ciebie uczciwe, a zatem i honorowe? Bo dla mnie to przejaw arogancji i lekceważenia innych.

Davien
poniedziałek, 25 maja 2020, 00:12

Panei Gnom, tyle ze jak Egipt łamie sankcje UE czy USA to niech nie liczy ze nie poniesie konsekwencji. Istotnie, nikt Egiptowi nei zakaże kupna Su-35S ale niech nie liczy wtedy na interesy z UE czy USA, proste jak budowa cepa. A co do arogancji i lekcewazenia innych to jak nazwiesz postepowanie Rosji, czekam:)

Gnom
środa, 27 maja 2020, 00:49

W jakiej sprawie. Rosja ma bardzo wiele za uszami, ale nie blokuje cudzej gospodarki dla swego interesu, jeszcze. Bo sankcje USA już spowodowały budowę równoległych kart kredytowych, inny sposób rozliczeń walutowych. Patrząc z tej strony Rosja wiele zawdzięcza sankcjom USA. Zbliżenie z Chinami, z Iranem i rozwój pewnych sektorów, których budowa bez blokady ze strony USA nie miałaby sensu ekonomicznego. Świat, o wszechwiedzący, nie jest czarno-biały, a szary i do dupy jak mawiają zgodnie i pesymiści i optymiście dyskutując jedynie o jego długości (mowa o najprostszym z papierów toaletowych). Dlatego każdy kraj wykorzystuje prawo kaduka w takiej formie, miejscu i czasie jak może.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
środa, 20 maja 2020, 21:50

Międzynarodowe sankcje dobry żart.

mefis58
środa, 20 maja 2020, 20:01

Jaki "atak na Ukrainę" ? Gdyby Rosja zaatakowała Ukrainę, to po tygodniu mógłbyś mówić o "byłej Ukrainie" !!!

Davien
środa, 20 maja 2020, 21:43

Mefis, jak widać zaatakowali i nawet Ukrainie rady nei dali ale rozumiem ze T-27B w Donbasie czy rosyjskei wojska okupujące Krym to zwidy??

2 Plm ''Krakow''
środa, 20 maja 2020, 14:04

Egipt dostaje od USA co roku blisko 2 mld dolarow na zakup uzbrojenia, zobaczymy ile ten ''honor'' bedzie znaczyl kiedy USA cofna owa dotacje i wprowadza sankcje !?

środa, 20 maja 2020, 12:29

Czy dla honoru warto pakować się w szmelc tylko po to by zagrać na nosie Amerykanom? Widocznie inaczejlj postrzegamy honor

plusik
środa, 20 maja 2020, 15:39

Jak szmelc to po co protestują? I tak mają prawo podejmować suwerenne decyzje. I tak Widocznie inaczej go postrzegamy

Bosman
środa, 20 maja 2020, 02:42

@FanklubDaviena.Oj bolą was te F22 i F35. Gadajcie sobie co chcecie a wasze SU czy Migi im nie podskoczą.

mobilny
środa, 20 maja 2020, 13:11

Kogo bolą? To chyba USA kłują w oczy Su-35 i S-400. Weź ty czytaj ze zrozumieniem tekstu.

bender
środa, 20 maja 2020, 16:50

Rosja jest objęta sankcjami za okupację Krymu i Donbasu. One są po to, żeby Rosja odczuła finansowo, że zajmowanie innych krajów się nie opłaca. Jeśli ktoś łamie amerykańskie sankcje, to nie tylko wspiera agresywnego okupanta, ale też prosi się, żeby samemu wskoczyć na czarną listę Departamentu Stanu. To bardzo przejrzysty i uczciwy układ.

plusik
środa, 20 maja 2020, 19:45

A za okupacje Iraku USA poniesie takie same konsekwencje?

Davien
piątek, 22 maja 2020, 13:57

No to biegeim Rosja nakładac sankcje na USA:)) Tylko sie nei zdziwcie jak cały swiat parsknie na to smeichem:) A z sankcji na Rosję nawet Rosja sie nei smieje, tylko płacze jakie to one są złe:))

ja
środa, 20 maja 2020, 01:37

Moze USa stac na tracenie sojusznikow jak Turcja i Egipt?

Vvv
środa, 20 maja 2020, 12:45

Turcja to sama się wykosiła bo Endrogan ma zakusy zostania sułtanem :)

plusik
środa, 20 maja 2020, 15:40

A Trump imeratorem póki co tylko tej planety

DSA
wtorek, 19 maja 2020, 22:56

zakup Su-35 to prawdopodobnie cena jaką Egipt płaci za nieformalny sojusz z Rosją w Libii

No skąd
środa, 20 maja 2020, 08:07

To samo dotyczy Apaczy

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 23:54

Nie sojusz tylko uratowanie d...y wojskowym po zamachu stanu i obaleniu prawowitego islamisty w dem wyborach. Obama wydal wyrok ,Putin wyrok skasowal a wojskowi egipscy sa mu zobowiazani. Dlatego wszyscy lub prawie wszyscy dyktatorzy szanuja Putina, bo on jak powie da to jest tak i tego nie zmienia.

Vvv
środa, 20 maja 2020, 12:46

Oraz jak mu się już jego pacynki nie podobają to nagle dostają masowych ataków serca :)

dim
środa, 20 maja 2020, 08:25

Kolega "Tani" ma jakieś bardzo dziwne info. W Grecji osobiście słyszałem, gdy Putnin mówił "tak", wszem, wobec, jednoznacznie, jasno, deklarując udział w wysokości 5 mld USD. Gotowych jakoby do przekazania greckim inwestorom, ze spłatami następnie z opłat tranzytowych. A za rok, znów osobiście i przed kamerami, tu w Grecji, dodawał "ale nie... choć kiedyś może tak". I było to o rosyjskim zaangażowaniu w rurociągi. W Grecji od tej pory nikt już poważnie słów Putina nie traktuje, choć jest to społeczeństwo i elity silnie prorosyjskie, pewnie najsilniej w Europie.

mefis58
środa, 20 maja 2020, 20:06

Putin nie może Grecji wybudować gazociągów bez zgody Greków. To chyba oczywiste. Skoro greckie władze nie potrafią się zdecydować, bo pachnie im rosyjski gaz, ale boją się gniewu swojego hegemona, to mamy co mamy. Będzie jak w Polsce. Wszyscy dookoła będą używali rosyjskiego gazu, a w Grecji (Polsce) będzie "bezgazie".

Tani
środa, 20 maja 2020, 15:27

Dim to dotyczy polityki i tylko polityki. Putin jak kogos popiera topopiera i za to despoci go lubia. Ja popieram tych despotow tez. Polityki USA wzgl krajow arabskich ja nie rozumiem. Ja mysle zreszta ze jej nie ma. Bo zawsze jest cien Izraela. On jest oficerem GR8 na gospodarce sie nie zna, i czasami mowi i obiecuje za duzo. Ale itak przy Trumpie to jest cichy. Zreszta sam wiesz teraz lawiruje z Turcja i musi uwazac co mowi. On goli i strzyze. Ale musi.

dim
czwartek, 21 maja 2020, 22:33

Tu też mylisz się. Putin popierał przecież rząd Syriza, a po niespodziewanie jednoznacznym wyniku referendum, ale właśnie takim, do jakiego Syriza namawiała ludzi, Rosjanie porzucili ten rząd w ciągu 24 godzin.

QDark
środa, 20 maja 2020, 01:06

Masz rację, wszyscy co mają krew na rękach szukają sojuszu z im podobnymi.

mefis58
środa, 20 maja 2020, 20:07

Wszyscy, którzy mają krew na rękach szukają oparcia w USA, bo przy nich włos im z głowy za ich zbrodnie nie spadnie.

Davien
środa, 20 maja 2020, 21:47

Doprawdy?? Asad, Kadyrow, Maduro i reszta szukają oparcia w USA?? Mefis jak widze jestes jednak niezdolny domówienia prawdy:))

Marek1
wtorek, 19 maja 2020, 22:43

Od zawsze zachodzę w głowę SKĄD w sumie raczej niebogaty i wszak niepetrodolarowy Egipt ma tak ogromna kasę na nieustające zakupu najnowocześniejszych syst. uzbrojenia tak z Zachodu, jak i Wschodu ? Dla MW, sił powietrznych i wojsk ladowych. Samych tylko nowoczesnych śmigłowców uderzeniowych ma blisko 100, co przy naszych rozpaczliwych mękach z Krukiem może doprowadzić człowieka do totalnej frustracji. A przecież PKB Egiptu jest tylko nieznacznie większe od polskiego - Egipt miejsce 21, Polska 23 w rankingu wg. MFW.

Marcin
środa, 20 maja 2020, 19:15

Poczytaj ile Polska wpakowała w nierentowne kopalnie węgla, ile rocznie płaci 500+, ile koszowały - przekop mierzei, port lotniczy w lesie pod Łodzią, gazoport, ile wpakowano w RSW Ruch, PESA. ile kosztują B+R Grupy Zbrojeniowej.

socjo45
środa, 20 maja 2020, 17:32

nie mają pińcet plus, kosiniakowego, 13 emerytury ani KRUS itd.....

Jarek
środa, 20 maja 2020, 13:54

Moze maja inna strukture wydatkow. Polska wydaje 2% PKB na wojsko, ale w tej kwocie masz pensje i emerytury mundurowych i wydatki jak remonty drog...

Troll z Polszy
środa, 20 maja 2020, 01:43

Sponsor USA, poczytaj ile USA i od kiedy pakuje w Egipt

Gts
środa, 20 maja 2020, 00:52

Kanał Sueski, też się do tego przyczynia, że ich stać.

mefis58
środa, 20 maja 2020, 20:09

Kanał Sueski i turystyka oraz .... rolnictwo. To są główne źródła dochodu Egiptu.

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 23:14

Sponsor, AS

Gnom
środa, 20 maja 2020, 09:58

A sprzęt z USA kolego to jeszcze porozumienie z 1978 - to bezpieczeństwo Izraela z południowego zachodu, za które haracz płacą podatnicy USA po dziś dzień (min 1 mld USA co roku).

dim
środa, 20 maja 2020, 08:30

Raczej sprawdź ile faktycznie Polska wydaje na zakupy i "remonty bez modernizacji" łącznie ? Bo według moich obliczeń zawsze poniżej 0,5% PKB. Teraz jeszcze odlicz (dla jasności spraw), ile aktualnie idzie za ocean ? W charakterze faktycznego haraczu (przeciw któremu nie jestem, jest potrzebny). - Podobno 70% ? Czyli dla krajowego przemysłu i europejskich źródeł zakupu (w tym dla przemysłu Izraela) pozostaje 0,15% PKB. - czy ktoś ma więcej pytań ?

Fanklub Daviena
wtorek, 19 maja 2020, 22:32

Polska jest w NATO i ma MiG-29. Podobnie Bułgaria. I Słowacja. Posowieckie maszyny ma stowarzyszona z NATO Ukraina. Jak rosyjskie kupi jeszcze Turcja, to Egipt dobrze robi, że inwestuje w maszyny interoperacyjne w ramach NATO. To USA się alienuje i kupuje jakieś nietypowe, niezgodne z normami NATO F-22 czy F-15, których nie stosuje żadne inne natowskie państwo! Za nakładanie nielegalnych sankcji na państwa członkowskie NATO oraz za kupowanie niezgodnego ze standardami sojuszu sprzętu USA powinny być wykluczone z NATO! I to wina USA, że Turcja kupi Su-35, bo to Amerykanie nielegalnie zerwali kontrakt na F-35! Egipt zresztą też pewnie nie kupowałby rosyjskich maszyn, gdyby Żydzi z amerykańskiego senatu nie blokowali sprzedaży amerykańskich maszyn i uzbrojenia. USA samo strzela sobie w stopę a potem obwinia o to wszystkich wokoło, tylko nie siebie! :-D

Fanklub Bilionera
środa, 20 maja 2020, 12:43

Muszę przyznać że - jak zwykle - muszę przyznać że Twoje wpisy są bezcenne a Twoja aberracja sięga zenitu ... ale jak się nie odróżnia miliardów od bilionów - to wszystko się może zdarzyć ...

Tani
środa, 20 maja 2020, 16:16

Bo na zachodzie nie istnieje cos takiego jak miliard. Dla niego miliard to jest bilion. Wiec jesli prezydent Trump powie ze daje 1 bilion dolcow Putinowi. To Putin powie ze dostal od Trumpa 1 miliard dolcow. I obydwaj powiedza prawde

czytelnik D24
czwartek, 21 maja 2020, 10:34

Na zachodzi istnieje coś takiego jak miliard tylko w języku angielskim mówi się bilion. Kolejny klon z aberracjami.

Tani
czwartek, 21 maja 2020, 19:48

Dokladnie to samo napisales

Davien
środa, 20 maja 2020, 01:05

Funku, odlot na całego:)) Polska, Bułgarai i Słowacja pozbywają sie posowieckiego złomu ale jak zwykle funek.... Turcja nie kupi rosyjskich Su bo nie ma zamairu sie cofać w rozwoju:)

Tani
środa, 20 maja 2020, 15:58

Davien tak sie Bulgaria pozbywa ze wozi Su 25 do Lukaszenki na remont. Lukaszenko kupi czesci u Putina, i Putin dostanie kaske od NATO i US. Tak wyglada nowe NATO. Maja byc F-16 a wychodzi Mig i Su.

Davien
piątek, 22 maja 2020, 13:59

Tani, zapomniałęs jak widac biedaku że Su-25 produkowano w Tbilisi czyli w Gruzji:)) Oj trollowanei ci nei wychodzi:)

Tani
sobota, 23 maja 2020, 01:03

Nie produkowano tylko skladano, ale nie tylko w Tbilisi. Bo je skladano w dwoch miejscach ZSRR.

mobilny
środa, 20 maja 2020, 13:13

I znowu piszesz bez sensu. A kogo kłują S-400 i Su 35 a widać to po reakcji waszej. Myśl stary bo się gubisz

Davien
środa, 20 maja 2020, 17:39

Mobilku jak zwykle piszesz załosne kłamstwa ale to norma:)) Schodzicie w tym Olgino na psy:))

bender
środa, 20 maja 2020, 16:44

Parady absurdów ciąg dalszy. Użyj internetu do samokształcenia i sprawdź ile Migów ma Słowacja i Bułgaria i dlaczego te oba kraje zamówiły F-16.

Wisiu
środa, 20 maja 2020, 12:32

No nie mogę zrozumieć ,dlaczego Szanowny kolega tak się upiera ,ze nie. Przecie o wolny rynek krew żeśmy przele wali . Mała dygresja do tego ,bez obrazy,taka tzw kielbaska swojska,ręcznie wyrabiani nieludzkich warunkach,jast gorsza czy lepsza jakościowo i cenowo zarazem od tej nowoczesnej?

Davien
środa, 20 maja 2020, 15:07

A mógłbys ten swój bełkot przetłumaczyc na normalny jezyk bo os ci translator z rosyjskeigo na polski nawala:)

Fanklub Daviena
czwartek, 21 maja 2020, 12:31

Znalazł się izraelski ekspert od polszczyzny... :-)

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:26

Funku, masz jakies kompleksy co do izraela? Na lotnisku wykopali z powrotem do Rosji czy co?

Gts
środa, 20 maja 2020, 00:53

Sam w to nie wierzysz vo napisałes, takie to są banialuki.

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 23:13

Dlatego Polska to powinna oddac za 1zl jak zrobily to Niemcy. Te samoloty to 0 pozytku tylko problemy. Ale caly problem to taki ze nikt tego nie chce podpisac. A to trzeba zezlomowac i tyle. No do Muzeum i kolekcji prywatnych. Te maszyny blokuja modernizacje, za 10 lat dalej bedzie Mig29, Twardy i bwp1 czyli swieta trojca chichot Jaruzelskiego.

Gnom
środa, 20 maja 2020, 10:00

Sponsor kolego , sponsor, bo nie za moje podatki kiedy w zamian za sprzęt z USA nie ma żadnego zysku dla gospodarki.

Tani
środa, 20 maja 2020, 15:43

Gnom ty wiezysz w altruizm? Pomoc bezinteresowna? Ty mi napisz jakie panstwo nampomoze jak bedziemy potrzebowali pomocy. Ja mysle tak, nikt nie bedzie dla nas produkowal czesci wojskowych amunicji czyinnych materialow bonas kocha. Moga nas wspomoc ale my musimy miec taki sprzet jak oni takie same oleje smarmy amunicje. A my? A my dalej kisimy Migi,Mi24,t-72,Twardy,bwp s200 itd,itd,itd. Facet albo nasze firmy padna albo zaczna produkowac sprzet w standardzie zachodnim. Jak nie umia to niech robia okna a my czolgi kupimy w USA. Bo w razie wojny bedzie prosty serwis. Juz jest lepiej ale todalej za wolno. Napisze jeszcze raz, to trzeba ciac siekiera i zlom. Caly posowiecki arsenal,bo dzis wojna nam nie grozi ale dziesiec lat i moze byc rocznie. I kupowac co rok 2 helix,5 czolgow itd za malym krokami unifikowac sprzet. O ruskim zapomniec do Muzeum i kolekcji prywatnych

Gnom
niedziela, 24 maja 2020, 00:28

32/216 lat np. na Kruka; 50/225 lat na karaczany; 500/5100 lat czołgi, to według Twojego pomysłu czasy wymiany sprzętu w armii - a sam piszesz, że wojna może nam zagrozić za 10 lat. Zastanów się następnym razem zanim równie "mądre" hasła przelejesz do postu.

Tani
piątek, 29 maja 2020, 19:03

Ale po co ci tyle tego. Co ty masz zamiar robic z 500 czolgami? Skad znajdziesz ludzi posiadamy taka grupe 2000 ludzi? A technicy ? Nam te 48 F-16 wystarcza. Na styczen 1945 amerykanie i anglicy mieli14000 shermanow na froncie i 14 000 na skladach w Anglii. Przelicz sobie etat batalionu pancernego podziel liczbe 500 Izobaczysz. A gdzie artyleria piechota itd,itd. Skad wezniesz ludzi z Ukrainy czy Gruzji. A widziales jakGruzini uciekali?

BUBA
czwartek, 21 maja 2020, 01:00

Od 2003 strzelamy dla USA do ludzi w różnych zakątkach świata. Okupacja Iraku i Afganistanu kosztowała zapewne więcej polskiego podatnika niż zakup F-16....................................................................................................................................... ..............................................................................................................................................

BUBA
środa, 20 maja 2020, 01:25

Można dać Ukraińcom lub Indiom. Oni są bardziej cywilizowani technicznie i jeszcze je zmodernizują.............................................................................................................................. ......................................................................................................................................................

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 21:18

Indonezja chyba nie czeka bo nie ma kasy, armia by chciala ale blokuje minister finansow. Zreszta polowa zaplaty miala byc w naturze olejem palmowym. Co do Egiptu to mnieciekawi kto zasponsoruje? Moze znowu Saudowie siegna doworeczka.

Gnom
środa, 20 maja 2020, 10:01

Ktoś już to sponsorował bo umowa już jest podpisana i realizowana - spójrz w artykuł.

Tani
środa, 20 maja 2020, 16:31

Z tego co ja znalazlem, to nic nie znalazlem. Z indonezja tez umowa miala byc podpisana i nic. Ja uwierze jak zobacze zdjecia. Byc moze to jest tylko fejk dziennikarski. Ruski MON ma dostac w tym roku 10 F-35c.I to jest ostatnia partia zamowienia na chyba 92 samoloty z 2012 lub 14 roku. 5 ma isc do pokazowki zastapi Su-35 a5 na Krym? Czy bedzie nowy kontrakt? Chyba tak, ale chyba. Wg mnie Turcja nie kupi bo to sa maszyny gorsze od f16.

Tani
środa, 20 maja 2020, 18:53

Korekta wlasna ,zastapi Su-30 cm/sm/

No skąd
wtorek, 19 maja 2020, 20:57

Jakoś nikt już się nie boi tych sankcji

xx
wtorek, 19 maja 2020, 20:01

jeżeli budzą takie emocje to znaczy że są znacząco lepsze od tego co oferuje dotychczasowy dostarczyciel

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 23:17

To jest cud techniki na poziomie F-4 Phantom2 za 100 mln dolcow 4+++++×ale jest ladny

No skąd
środa, 20 maja 2020, 08:11

Tak? Możesz podać jakieś dane techniczne na poparcie swych słów.

MM
wtorek, 19 maja 2020, 21:50

Zapewne, jak wszystko co rosyjskie towarzyszu.

biały
środa, 20 maja 2020, 11:13

ten samolot to dno , byłby może dobry w latach 70 , obecnie nie jest warty nawet stali z jakiej został wykonany , Davien to potwierdzi , nie wiadomo o co chodzi USA to że ktoś kupuje złom na pewno nie zaszkodzi żadnemu państwu sojuszu 1 f-16 spokojnie zniszczy 20 su-35 nie będąc przy tym nawet zauważony

leon
wtorek, 19 maja 2020, 19:38

Coś za coś mistrale za su.

Dawo
wtorek, 19 maja 2020, 18:56

Jaka jest jego prędkość maksymalna i pułap? Chiny jakiś czas temu określały te parametry na 1,82 Ma i 15,800 m. Tutaj wyglądają one na nieco zaniżone.

Tani
wtorek, 19 maja 2020, 22:49

To jest tajne, jawne jest to ze wersje eksportowe maja slabsze kadluby w srodkowej czesci. Silniki sa te same ze sterowaniem mechanicznym. Elektroniczne jest dopiero od Su 57

Maras
wtorek, 19 maja 2020, 22:09

Pytasz o parametry dla Rosji czy na eksport? Bo jak eksport to mozesz przyjac chinskie a dla Rosji ... to tylko Rosjanie wiedzą

Ukulele
środa, 20 maja 2020, 08:49

Ciekawe czy Amerykanie też budują małpie wersje dla klientów z zagranicy. Wiem że Abramsy są zmałpione dla użytkowników eksportowych ale nie wiadomo czy to dotyczy również samolotów. Na pewno pociski są te same tylko ruscy dają małpie na eksport.

Davien
piątek, 22 maja 2020, 14:05

Ukulele, małpia wersję Abramsa to na razie dostał jedynei Irak, wersje dla AS mają inny pancerz niz dla USA ale o podobnej wytrzymałości a wersja dla Tajwanu ma mawet lepszy niz w standardowym M1A2. Egipt ma takei jak USA, Australia sama nei chciała i wybrali pancerz eksportowy. A co do samolotów to np my dostalismy F-16 lepsze niz miało USA. Dzis nikt juz nei bawi sie w małpie wersje bo to się zwyczajnie nie opłaca. Nawet Rosja przez pewien czas sprzedawała na eksport lepszy sprzet niz sama miała.

Tani
piątek, 22 maja 2020, 23:07

Facet na USA nie patrz ich kazdy samolot jest wyposazony lepiej jak kazdy eksportowy. Jest to logiczne bo wszystko oni maja swoje. Podobnie jak w Rosji oni swoje stare modele wyposazenia jak chca bo wszystko jest ich. Oni wiekszosc starych modeli Su-35c doprowadzili do standartu nowych. Kazdy amerycki F-16 ma zdolnosci wieksze jak nasz czy Izraelskie. Bo wlascicielem tych technologii jest rzad USA. Inny kraj dostanie tylko to coda USA. Australia jest krajem ktorego sprzet ma charakterystyki najbardziej zblizone do USA. Bo jestzreszta slusznie uznawany za najblizszego sojusznika USA.

Tani
piątek, 22 maja 2020, 22:44

Davien egipt ma eksportowy, najbardziej zblizony do org USA ma Australia.

Davien
sobota, 23 maja 2020, 14:28

Egipt ma czołgi M1A1 w takiej samej wersji jak amerykańskie.

Tani
piątek, 29 maja 2020, 19:10

Czyli maja plyty pancerne z zubozonego uranu? Bo takjak pisano jest to podstawowy wyznacznik amerykanskiej wersji. Czyli kazdy us Abrams ma kazdy nie US nie ma. Australia tez ma nie uranowy pancerz na swoich ale podobno elektronika jest prawie...

Gnom
niedziela, 24 maja 2020, 00:30

O takim samym oznaczeniu typu - ale co do nazwy wersji stosowanej u producenta na dokumentacji produkcyjnej to już by wątpił.

Davien
poniedziałek, 25 maja 2020, 00:21

Panei Gnom , Egipt dostał dokładnei takei same M1A1 jak miała armia USA, tez mnie to zaskoczyło, ba dostali na nie licencję. a pancerze eksportowe pojawiły się nieco pózniej, pierwsza była Arabia Saudyjska. Australia mogła tez miec dokładnei takei same Abramsy jak w Stanach ale tu sami nie chcieli A obecnie je modernizuja do wersji M1A2C . Aha twierdzenie co do Egiptu ma pan choćby w materiałach DSCA.

Johnn montana
wtorek, 19 maja 2020, 18:52

Ach ta ameryka I jej sankcje. Innej metody nie mają ? O przepraszam - przewrót lub wojna!

bender
środa, 20 maja 2020, 14:47

Sankcje to chyba najbardziej cywilizowana forma wywierania nacisku. Z tym, że jedni mają tak dużą ekonomię, że ograniczenie wymiany handlowej może być bolesne dla sankcjonowanych podmiotów, a inni sankcjami karzą własnych obywateli. A propos: jak tam rosyjskie sady? Wyrosły już?

qwert
środa, 20 maja 2020, 21:39

Już dawno

yaro
wtorek, 19 maja 2020, 18:42

Sankcje USA za kupno rosyjskiego uzbrojenia to obecnie jedna z najzabawniejszych komedii na świecie ....

Davien
środa, 20 maja 2020, 15:10

Powiedz to Rosji która od lat płacze jakei te sankcje sa złe:))

cheche
środa, 20 maja 2020, 10:14

Komedią jest to, że Rosja "mocarstwo" nie jest w stanie nic na te sankcje poradzić

Ukulele
środa, 20 maja 2020, 08:39

Śmiesznie to może wyglądać z zewnątrz. Te sankcje są naprawdę dotkliwe. Prawdziwych powodów takich transakcji możemy się tylko domyślać.

Wania
wtorek, 19 maja 2020, 23:26

No Turcja jakoś się nie śmieje. Tak jak Rosja z amerykańskich sankcji nałożonych na Rosję.

No skąd
środa, 20 maja 2020, 08:14

No co ty. Turcja się wycofała? Pierwsze słyszę. Sankcje to są dla wasali USA. Sami handlują z Rosją w najlepsze. Żaden trol tego nie zmieni

środa, 20 maja 2020, 12:32

Sugerujesz że Rosja to wasal USA? Sam napisałeś że sankcje są dla wasali:)

antyWania
środa, 20 maja 2020, 08:03

za to My się tu śmiejemy z tak genialnego komentarza ...

DSA
środa, 20 maja 2020, 04:41

Turcja nie została do tej pory objęta CAATSA. Mimo formalnego wyrzucenia z programu JSF będzie też dostarczać części do F-35 aż do 2022 roku. Okazało się, że zastąpienie tureckich dostawców jest niemożliwe w tak krótkim czasie (pierwotnie koniec dostaw miał nastąpić w marcu 2020). Jest tez drugi aspekt - prawdopodobnie wpłyną one negatywnie na cenę, sprawiając, że samoloty bedą droższe.

Gts
środa, 20 maja 2020, 00:57

Turcja raczej płacze bo zwija im się technologia. Gdyby znów nie pomoc Niemiec to wiele programów stanęłoby na lata. Rosja śmieje się z amerykańskich sankcji? To ciekawe bo śmiechu na Kremlu nie słyszano od pół roku, za to ludziom na prowincji (czyli wszędzie poza 3 największymi miastami Rosji) do śmiechu już w ogóle nie jest.

Tweets Defence24