Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Lotnicze zakłady wspomagają służbę zdrowia

Ratownicy medyczni z Mielca, fot. Stacja Pogotowia Ratunkowego w Mielcu
Ratownicy medyczni z Mielca, fot. Stacja Pogotowia Ratunkowego w Mielcu

Medycy, personel szpitala oraz ratownicy medyczni z Mielca uzyskali w trakcie trwania obecnej pandemii koronawirusa wsparcie materiałowe oraz finansowe ze strony PZL Mielec oraz amerykańskiego koncernu Lockheed Martin. 

Firma PZL Mielec wsparła w okresie pandemii koronawirusa Specjalistyczny Szpital im. E. Biernackiego w Mielcu. Dzięki tej pomocy wyposażenie placówki wzbogaciło się o prawie 1400 maseczek, przyłbice ochronne oraz 100 l specjalnego płynu do dezynfekcji. Co więcej, jak zaznaczono inżynierowie z PZL Mielec wykorzystują również technologię druku 3D do tworzenia kolejnych przyłbic ochronnych dla medyków i innego personelu szpitalnego.

Zaproponowano również specjalne osłony z pleksi, które będą wykorzystane podczas przeprowadzania zabiegów w tej placówce medycznej. Szpital uzyskał również wsparcie od właściciela PZL Mielec, amerykańskiego koncernu Lockheed Martin. Na potrzeby szpitala przekazał on kwotę 50 tys. dolarów. Została ona przeznaczona na zakup samochodu transportu sanitarnego, a także środków ochrony osobistej oraz pralko-suszarki.

Specjalistyczny Szpital im. E. Biernackiego nie jest jedyną strukturą związaną z ochroną zdrowia, która w trudnym okresie pandemii, uzyskała wsparcie od PZL Mielec i Lockheed Martin. Drukowane w technologii 3D przyłbice z PZL Mielec trafiły bowiem także do stacji Pogotowia Ratunkowego w Mielcu i tamtejszej Szkoły Ratownictwa Medycznego. Co więcej, udzielone wsparcie finansowe pomogło sfinansować zakup urządzenia niezbędnego do dezynfekcji karetek. 50 tys. dolarów od Lockheed Martin dla Pogotowia wykorzystano do zakupu respiratora, defibrylatora oraz niezbędnych dla ratowników medycznych środków ochrony osobistej.

Reklama

Komentarze (1)

  1. myśleć i działać

    Robić respiratory a nie kupować w szczycie ceny. Lockheed Martin / PZL ma kompetencje, aż nadto.

Reklama