Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Ponad 105 mln zł na remonty śmigłowców Mi-17

Fot. j. Sabak
Fot. j. Sabak

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr. 1 w Łodzi zostały wybrane przez 3. Regionalną Bazę Logistyczną Wydział Techniki Lotniczej do realizacji napraw głównych śmigłowców wojskowych Mi-17 w latach 2021-2023. Wartość kontaktu oszacowano na 105,6 mln zł. Ponieważ łódzkie zakłady są jedynymi uprawnionymi do tego typu prac na rzecz sił zbrojnych, postępowanie przeprowadzane jest w trybie negocjacji, a więc z pominięciem procedur konkurencyjnych.  

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A. Łódź jest jedynym właścicielem (na zasadach praw wyłącznych) dokumentacji remontowej pt. „Warunki techniczne naprawy głównej śmigłowców Mi-17” (wydanie drugie nr arch. 39/17), biuletynu nr Mi-17/5996/Re/2017 oraz biuletynu nr Mi-17/5997/Re/2017 opracowanych przez WZL-1 S.A, według których przedmiotowa naprawa winna zostać wykonana.

Czytamy w uzasadnieniu zastosowanego trybu negocjacji z jednym podmiotem zamiast procedury konkurencyjnej zawartej w pzp

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 specjalizują się w remontach, naprawach, modernizacji i wsparciu eksploatacji śmigłowców znajdujących się na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP, posiadając w tym zakresie stosowne uprawnienia i dokumentację. Tak więc przydzielenie realizacji naprawy głównej śmigłowców Mi-17 wraz z wyposażeniem nie niczym nietypowym i zapewnia zachowanie ciągłości i bezpiecznej eksploatacji. Całkowita wartość kontraktu została oszacowana na 105 634 813,94 PLN bez VAT a termin decyzji i udzieleniu zamówienia to 31. 12 2020 roku. Po zawarciu umowy ostateczna jej wartość zostanie ogłoszona w odrębnym dokumencie. 

Śmigłowce MI-17 wraz ze znacznie starszymi Mi-8 stanowią trzon floty transportowych śmigłowców polskiej armii, jednak nigdy nie przeszły gruntownej modernizacji, którą np. na swoich maszynach przeprowadza w kilku etapach Republika Czeska, decydując się w ubiegłym roku na ucyfrowienie awioniki. Polskie maszyny zostały natomiast wyposażone przez łódzkie zakłady w wiele pomniejszych modyfikacji, dotyczących wyposażenia dodatkowego, dostosowania do użycia NVG czy instalacji nowoczesnej nawigacji. Wojskowe Zakłady Lotnicze oferują również bardziej kompleksowe programy modernizacji maszyn Mi-8, MI-17 i Mi-24, na które dotąd nie zdecydowały się polskie siły zbrojne. 

Reklama
Reklama

Reklama
Reklama

Komentarze (1)

  1. ZAKUPY STYMULUJA GOSPODARKĘ PRACA PRACA PRACA DLA POLAKÓW

    Na nowe kasy nie ma i pewnie szybko nie będzie więc taka modernizacja jest jedynym rozwiązaniem dającymskok jakościowy mogli by wszystkie SOKOŁY zmodernizowac dac im coś kierowanego/precyzyjnego co kolwiek np lekkie PPK PIRATY na nowe smigłowce wsparcia tez nie będzie szybko modernizując SOKOŁY uzyskali byśmy skok jakościowy i zarazem ilośc bo SOKOŁÓW troche jest A JAKOŚĆ BEZ ILOŚCI NIE WNOSI ZA WIELE