Śmigłowce wielozadaniowe Mi-17 należące do lotnictwa jednego z afrykańskich krajów będą serwisowane oraz naprawiane w Polsce.
Za prace związane z serwisem, obsługą techniczną, przeglądami i naprawami wiropłatów należących do jednego z państw afrykańskich będą odpowiedzialne Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 w Łodzi (z oddziałem w Dęblinie), które mają wyłączne prawa do prowadzenia powyższych zadań na śmigłowcach wielozadaniowych Mi-8/17, szturmowych Mi-24 oraz już wycofywanych z Wojska Polskiego Mi-14. W przypadku remontów silników do Mi-17 będą za nie odpowiedzialne Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 z Bydgoszczy.
#PGZ🇵🇱 podpisała umowę na usługi MRO śmigłowców #Mi17 należących do sił powietrznych jednego z krajów Afryki Środkowo-Wschodniej. @MON_GOV_PL @MAPGOVPL @MSZ_RP pic.twitter.com/gnTqIwh1gT
— Polska Grupa Zbrojeniowa🇵🇱 (@PGZ_pl) December 21, 2023
Trwająca za naszą wschodnią granicą wojna powoduje, że kraje dotychczas zlecające prace serwisowe i naprawcze swoich maszyn o rodowodzie postsowieckim zmuszone są do poszukiwania nowych podmiotów chętnych do ich realizacji. Problemy rosyjskiego przemysłu co do terminowości prac wynikających z potrzeb wojennych oraz w większości zniszczony potencjał ukraińskiego przemysłu daje polskim firmom posiadającym odpowiednie zdolności okazję do ich zastąpienia, utrzymania miejsca pracy oraz osiągnięcia dodatkowego zysku.
gnagon
Hm ale to pozbawia logiki i sensu nabywanie zachodnich śmigłowców bez bazy remontowej w Polsce. A nawet z bazą ale w obcych rękach. Przykładem jest tu serwis Sokołów w ich macierzystym zakładzie przejętym za drobne
kowalsky
Znaczy się powoli stajemy się "mocarstwem" ?
Hubert
Jesteśmy państwem o populacji Kanady czy Arabii Saudyjskiej zamykającym 10% największych gospodarek na świecie z 840 mld $ PKB i 1.7 bln $ siły nabywczej co oznacza, że status siły regionalnej powinen dla nas czymś normalnym.
Chyżwar
To co? Mamy nie skorzystać ? Bo z postu wnoszę, żeś niezadowolony z tego, że zabieramy zarobek ruskom.
expert_ogólny
Świetnie, bardzo dobrze, brawo! Tylko skąd weźmiemy części i agregaty do nich, bo już do naszych własnych brakuje. Przekładnie główne może nam LOM Praha zrobi, jak też będą mieli części do nich. Łopaty WN chyba z polskiej lipy wystrugamy, bo na rynku nie ma prawie nic, a jak jest to 3/4 przemalowane, retuszowane podróby poresursowe.
Tani2
Goście sobie jaja robią. Jakie kompetencje. My nie mamy części zamiennych do tych heli. Chyba że skanibalizujemy nasze.