Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Polski przemysł wesprze afrykańskie śmigłowce

defilada, śmigłowiec, mi-8, mi-17
Mi-17
Autor. Mirosław Mróz/Defence24

Śmigłowce wielozadaniowe Mi-17 należące do lotnictwa jednego z afrykańskich krajów będą serwisowane oraz naprawiane w Polsce.

Reklama

Za prace związane z serwisem, obsługą techniczną, przeglądami i naprawami wiropłatów należących do jednego z państw afrykańskich będą odpowiedzialne Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 w Łodzi (z oddziałem w Dęblinie), które mają wyłączne prawa do prowadzenia powyższych zadań na śmigłowcach wielozadaniowych Mi-8/17, szturmowych Mi-24 oraz już wycofywanych z Wojska Polskiego Mi-14. W przypadku remontów silników do Mi-17 będą za nie odpowiedzialne Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 z Bydgoszczy.

Reklama
Reklama

Trwająca za naszą wschodnią granicą wojna powoduje, że kraje dotychczas zlecające prace serwisowe i naprawcze swoich maszyn o rodowodzie postsowieckim zmuszone są do poszukiwania nowych podmiotów chętnych do ich realizacji. Problemy rosyjskiego przemysłu co do terminowości prac wynikających z potrzeb wojennych oraz w większości zniszczony potencjał ukraińskiego przemysłu daje polskim firmom posiadającym odpowiednie zdolności okazję do ich zastąpienia, utrzymania miejsca pracy oraz osiągnięcia dodatkowego zysku.

Czytaj też

Reklama

Komentarze (4)

  1. gnagon

    Hm ale to pozbawia logiki i sensu nabywanie zachodnich śmigłowców bez bazy remontowej w Polsce. A nawet z bazą ale w obcych rękach. Przykładem jest tu serwis Sokołów w ich macierzystym zakładzie przejętym za drobne

  2. kowalsky

    Znaczy się powoli stajemy się "mocarstwem" ?

    1. Hubert

      Jesteśmy państwem o populacji Kanady czy Arabii Saudyjskiej zamykającym 10% największych gospodarek na świecie z 840 mld $ PKB i 1.7 bln $ siły nabywczej co oznacza, że status siły regionalnej powinen dla nas czymś normalnym.

    2. Chyżwar

      To co? Mamy nie skorzystać ? Bo z postu wnoszę, żeś niezadowolony z tego, że zabieramy zarobek ruskom.

  3. expert_ogólny

    Świetnie, bardzo dobrze, brawo! Tylko skąd weźmiemy części i agregaty do nich, bo już do naszych własnych brakuje. Przekładnie główne może nam LOM Praha zrobi, jak też będą mieli części do nich. Łopaty WN chyba z polskiej lipy wystrugamy, bo na rynku nie ma prawie nic, a jak jest to 3/4 przemalowane, retuszowane podróby poresursowe.

  4. Tani2

    Goście sobie jaja robią. Jakie kompetencje. My nie mamy części zamiennych do tych heli. Chyba że skanibalizujemy nasze.

Reklama