Reklama

Jest ona piątą w ogóle, a trzecią przeznaczoną dla Marine Nationale i zbudowaną we Francji jednostką typu FREMM.

Budowę tego okrętu rozpoczęto w stoczni w Lorient 30 listopada 2011 r., zwodowano go 12 lipca 2014 r., zaś próby morskie okrętu rozpoczęto na początku października 2015 r. Od lutego br. realizowane są one w oparciu o port w Tulonie, który będzie macierzystą bazą tej jednostki.

W związku ze sprzedażą Egiptowi fregaty „Normandie” (D 651), pierwotnie przeznaczonej dla francuskiej floty, konieczne było przyspieszenie tempa budowy kolejnych jednostek tej serii. Do końca bieżącej dekady DCNS przekazać ma jeszcze trzy fregaty tego typu.

(AN)

Reklama
Reklama

Komentarze (3)

  1. ktosiek

    Moim zdaniem programy Miecznik i Czapla powinni wyrzucić do kosza. Zbyt duże ryzyko powtórki ze Ślązaka, a MW nie może czekać. Zamiast tego dobudować 2 korwety typu Gawron oraz kupić 2 fregaty Fremm. Jako okręt wsparcia logistycznego kupić Mistrala 140. Do tego program Orka, zbudowany w Polsce nowy zbiornikowiec i nowe śmigłowce dla MW. Dopiero wtedy byłby potencjał. Mistral mógłby wypływać w misje z eskortą 1 Gawrona, 1 OP i 1 Fremm. Mistral mógłby być użyty do wsparcia państw nadbałtyckich lub kontruderzenia na napastnika.

  2. ryszard56

    i tak sie buduje a nie jak Naszego Gawrona

    1. cotozaroznica

      lata temu napisano, że politycy polscy nie mają jaj, odpowiedzialności, kompetencji, racji stanu, itp. Może niech PiS pokaże na Gawronie, jak buduje polski przemysł polski narodowy okręt !

  3. piciu

    powinni zamowic w dcns i było by posrawie nie ze czekamy kolejne lata az ktoś nam dokopie ,a złodzieje z tych naszych polskich fabryk uciekną z kasa na zachod .a narod polski zostanie sam i będzie dzielnie walczyl bez sprzętu na kajakach