Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

PGZ Stocznia Wojenna wyremontuje kolejne trałowce Marynarki Wojennej RP

Tralowiec ORP Necko podczas remontu w PGZ SW.
Tralowiec ORP Necko podczas remontu w PGZ SW.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna

PGZ Stocznia Wojenna podpisała z Komendą Portu Wojennego w Świnoujściu umowę na naprawę średnią i dokową ORP Drużno oraz naprawa główną i dokową ORP Wigry. To kolejne dwa trałowce, po ORP Mamry i ORP Necko, które trafią do gdyńskiej stoczni.

„Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RP” – powiedział Marcin Ryngwelski, Prezes PGZ Stoczni Wojennej. - „Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.”

ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 1.
ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 1.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna
Reklama

W przypadku ORP Drużno (641) umowa przewiduje wprowadzenie zmian wynikających z doświadczeń nabytych podczas użytkowania zmodernizowanych trałowców typu 207 w tym m.in. modernizacji systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Pobyt w stoczni wykorzystany zostanie również do przeglądu i prac konserwacyjnych kadłuba oraz urządzeń i mechanizmów w tym systemów broni podwodnej. Zmodernizowane zostaną także systemy łączności.

Zakres prac na ORP Wigry (644) jest szerszy i obejmuje gruntowną modernizację polegająca na wymianie silników głównych wraz z przekładniami. Wymieniona zostanie także cała elektrownia okrętowa włącznie z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową. Naprawione zostaną systemy broni podwodnej, a jednostka wyposażona zostanie w nowe sprężarki oraz systemy okrętowe dostosowane do nowych urządzeń w tym nowoczesne systemy nawigacji i łączności.

Remontowane jednostki to trałowce bazowe projektu 207 służące do wykrywania i neutralizacji min, na podstawie którego wyprodukowano najdłuższą serię jednostek dla polskiej Marynarki Wojennej. Projekt ten jest znany z wykorzystania nowatorskich (na swoje czasy) technologii służących minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w operacjach przeciwminowych. Jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku. Służą obecnie w 12. Dywizjonie Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.

Tralowiec bazowy projektu 207 w PGZ Stoczni Wojennej.
Trałowiec bazowy projektu 207 w PGZ Stoczni Wojennej.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna
ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 2.
ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW 2.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna
maszynownia trałowca projektu 207.
maszynownia trałowca projektu 207.
Autor. PGZ Stocznia Wojenna
Reklama
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (1)

  1. Monkey

    Nie najnowsze te okręciki, ale nadal przydatne.

    1. Chyżwar

      A pewnie, że tak. Dlatego głupotą byłoby się ich pozbyć.

    2. Essex

      Do czego????

Reklama