Przemysł Zbrojeniowy
Nowe transportowce Antonowa i Iliuszyna dla rosyjskich sił powietrznych
Rosyjskie ministerstwo obrony podpisało z Biurem Konstrukcyjnym Iliuszyna wart 7,9 mld rubli kontrakt na opracowanie i rozwój transportowej maszyny Ił-112W, którego produkcja ma ruszyć w 2017 roku. W tym samym roku do wojska mają też trafić pierwsze samoloty An-140 w specjalnych wariantach wojskowych.  
Rosja równolegle finansuje rozwój dwóch samolotów transportowych, które mają zastąpić starzejącą się flotę ponad 300 eksploatowanych obecnie An-24 i AN-26.
Dostawy maszyn An-140 już się rozpoczęły, jednak lotnictwo morskie zamówiło standardowy wariant cywilny. Koncernowi Aviacor z Samary zabrakło funduszy do opracowania wariantów wymaganych przez siły zbrojne do celów transportowych. An-140S będzie wyposażony w duży boczny luk a wariant An-140T w opuszczaną tylną rampę. Obie opcje umożliwiają załadunek dużych gabarytów.
Jednocześnie Aviacor podpisał z ukraińskim Antonowem umowę na transfer technologii i własności intelektualnej, na co naciskało zamawiające samolot ministerstwo obrony Rosji.
Równolegle rosyjski resort obrony będzie finansować opracowanie przez Biuro Konstrukcyjne Iliuszyna samolotu Ił-112W, którego projekt został w 2011 roku zawieszony ze względu na brak funduszy. Państwowe finansowanie wstrzymano rok wcześniej.
Rosyjskie lotnictwo wyraziło ponowne zainteresowanie Iłem-112 w tym roku. Samolot ma trafić do produkcji w 2017 roku. Wówczas ministerstwo obrony zdecyduje o podpisaniu kontraktu na dostawy maszyn seryjnych. Planowana wysokość zamówień to co najmniej 60 samolotów Ił-112W.
Decyzja o rozwoju obu konstrukcji wynika prawdopodobnie z potrzeby szybkiego zastąpienia obecnie eksploatowanych maszyn. Przy niewystarczających możliwościach produkcyjnych dywersyfikacja dostawców zdaje się rozsądną decyzją.
Rychu
Putin podpisał właśnie decyzję o wznowieniu produkcji An-124 Rusłąn-"Remilitaryzacja obwodu wpisuje się w realizowany od kilku lat przez Moskwę plan wielkiej modernizacji wojsk. W 2009 roku Dmitrij Miedwiediew podpisał decyzję o zakupie 20 samolotów An-124, które mogą transportować uzbrojone pojazdy-wyrzutnie Iskander o wadze ok. 42 ton. Czytaj oryginalny artykuł na: http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/kaliningradzki-straszak-na-europe,9389160416#ixzz2ohg4qr00"
dd
A jak tam z An-124 Rusłan? Kiedy produkcja ma ruszyć? Także komercyjnie na ten samolot powinien być duży zbyt
MarcinK
produkcja Rusłanów raczej juz nie ruszy . Rosjanie beda sie skupiać na nowych konstrukcjach . chyba ze niebeda mieli funduszy wtedy moze wraz z Ukraincami i Kazachstanem zainteresuja sie znowu Rusłanami