Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Niemieckie patrolowce dla straży granicznej Arabii Saudyjskiej

Z należącej do niemieckiego koncernu Lürssen stoczni w Wolgaście, na pokładzie statku do transportu ładunków wielkogabarytowych BBC Pearl, do Arabii Saudyjskiej odpłynął patrolowiec „Jeddah” (TRS 5243). Tym samym największy pod względem liczby jednorazowo zamówionych jednostek kontrakt niemieckiego przemysłu okrętowego wszedł w fazę realizacji.

Pierwsze informacje o kontrakcie na budowę ponad stu jednostek pływających (w zależności od źródeł od 103 do 146) o wartości 1,4 mld euro, przeznaczonych dla straży granicznej Arabii Saudyjskiej podległej tamtejszemu ministerstwu spraw wewnętrznych, pojawiły się w lutym 2013 r., zaś rok później zgodę na jego zawarcie wyraził niemiecki rząd.

Lürssen oficjalnie potwierdził istnienie tego kontraktu dopiero 26 stycznia 2015 r., kiedy przedsiębiorstwo poinformowało o rozpoczęciu w należącej do niego od maja 2013 r. stoczni Peene Werft w Wolgaście budowy pierwszego patrolowca, którym był właśnie „Jeddah” zwodowany 2 czerwca 2016 r. Jest on pierwszą budowaną w Wolgaście, w ramach tego kontraktu, jednostką projektu FPB 38 (38 m długości, prędkość 31 w.), ponadto powstaną tam nieco mniejsze patrolowce typu TNC 35 (35 m długości, prędkość 40 w.).

Ponadto w ramach tej umowy Arabia Saudyjska otrzyma 79 małych kutrów przechwytujących o długości 15 metrów, które dostarczone zostaną przez włoską firmę Fabio Buzzi Design, mającą swą siedzibę na północ od Mediolanu. Wygrała ona na początku ubiegłego roku ogłoszony przez Lürssena przetarg, pokonując francuską firmę Couach.

(AN)

 

Reklama

Komentarze (3)

  1. maciek

    a nie mają obaw co do stanu demokracji w Arabi Saudyjskiej

    1. beka z devokratow

      A gdzie prawa człowieka?;)

  2. PW

    Tak się robi interesy...

  3. dokk

    Nam wolno tylko amerykańskie.

Reklama