Reklama
  • Wiadomości

Krzysztof Krystowski prezesem PZL Świdnik

Krzysztof Krystowski został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego PZL Świdnik. To ważny moment dla lubelskiej spółki, która bierze udział w śmigłowcowym przetargu wartym nawet 12 mld zł.

Fot. PZL Świdnik.
Fot. PZL Świdnik.

Decyzję o powołaniu Krzysztofa Krystowskiego na stanowisko Prezesa Zarządu i Dyrektora Zarządzającego Rada Nadzorcza podjęła we wtorek, 20 stycznia. Dotychczasowy prezes, Mirosław Majewski, który przez prawie 25 lat pełnił stanowiska kierownicze w PZL Świdnik objął funkcję wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.

Krzysztof Krystowski sprawował w latach 2012-2013 stanowisko Prezesa Zarządu Grupy Bumar, a później Polskiego Holdingu Obronnego. Wcześniej, w latach 2006-2011 był managerem w Grupie Avio, koncernie zajmującym się między innymi projektowaniem i produkcją silników lotniczych oraz innych komponentów statków powietrznych.

Nowy Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający PZL Świdnik w latach 2003-2006 pełnił stanowisko wiceministra w resorcie gospodarki, pracy i polityki społecznej (potem w resorcie gospodarki i pracy). Zakres jego odpowiedzialności obejmował między innymi zagadnienia związane z offsetem, restrukturyzacją krajowego przemysłu lotniczo-obronnego, a także nadzór nad podmiotami realizującymi prace badawczo-rozwojowe. Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Polish Open University oraz MBA na Oxford Brookes University. Ukończył również studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej.

Obecnie Siły Zbrojne RP wykorzystują ponad 160 śmigłowców wyprodukowanych przez PZL Świdnik, w tym maszyny typu Mi-2, SW-4 Puszczyk, W-3 Sokół, W-3PL Głuszec oraz W-3RM Anakonda. Stanowią około 80 % ogółu wiropłatów, eksploatowanych przez Wojsko Polskie. Oprócz maszyn wyprodukowanych w Świdniku Siły Zbrojne mają w głównej mierze na wyposażeniu wiropłaty produkcji radzieckiej/rosyjskiej.

Spółka PZL Świdnik oferuje w postępowaniu na śmigłowce wielozadaniowe dla Wojska Polskiego wiropłaty typu AW-149. Pod uwagę brane są również maszyny Black Hawk i Sea Hawk proponowane przez konsorcjum Sikorsky Aircraft Corporation, Sikorsky International Operations oraz PZL Mielec, oraz wiropłaty EC-725 Caracal, oferowane przez konsorcjum złożone z Airbus Helicopters i Heli Invest Sp. z o. o. Services S.K-A.

Zobacz również

WIDEO: Zmierzch ery czołgów? Czy zastąpią je drony? [Debata Defence24]
Reklama
Reklama