Przemysł Zbrojeniowy
Iron Vision - widzieć "przez pancerz"
Elbit Systems ujawnił swój nowy nahełmowy system celowniczy dla dowódców i kierowców pojazdów opancerzonych. Zastosowana w nim technologia pozwala użytkownikowi widzieć „przez pancerz”.
Iron Vision - nowy produkt izraelskiego koncernu, oparty jest na rozwiązaniach firmy wykorzystywanych przez pilotów samolotów i śmigłowców. Wykorzystuje przy tym istniejące systemy łączności i ostrzegania oraz architekturę elektroniki pokładowej.
Nahełmowy system celowniczy przeznaczony jest dla dowódców i kierowców wozów bojowych oraz czołgów. Wykorzystana w nim technologia See-Through Armor (STA) pozwala osobie noszącej hełm widzieć zobrazowanie obiektów znajdujących się na zewnątrz. Dzięki temu zyskuje ona lepszą świadomość sytuacyjną w czasie rzeczywistym.
Jak zapewnia producent, obraz obejmujący 360 stopni, w wysokiej rozdzielczości wyświetlany jest w czasie rzeczywistym na wizjerze hełmu, niezależnie od pogody i pory dnia. Według komunikatu Elbit Systems Iron Vision, zbiera informacje z różnych sensorów położonych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, wyświetla i śledzi pozycję różnego rodzaju celów, od pojedynczej osoby, po poruszający się w oddaleniu pojazd. Zobrazowanie jest więc wzbogacone o komunikaty z systemu nahełmowego.
System ma zostać po raz pierwszy zademonstrowany na paryskich targach Eurosatory.
Rain Harper
Oculus Rift i kilka kamer;; Dunczycy chyba testowali taki układ na starym M113. Oczywiście, Elbit zażąda pieniędzy za wojskową technologię :>
v
a do czołgu wystarczy Windows. Jak się wiechnie, zawsze możesz popchać. Cywilna technologia a wojskowa technologia to jak porównywanie miejskiego suva Hummera z prawdziwym wojskowym HMMWV. niby to samo a w praktyce jakoś nie.
Kuba W
Jak by się udało pod jeden zestaw kamer 360 podpiąć cały desant tak żeby każdy mógł patrzeć w inną stronę to kolumny rosomaków żaden ppk by nie zaskoczył. Fajny pomysł i w dodatku można sobie wyobrazić jego realizacje nawet z użyciem komercyjnych cywilnych technologii
zxc
A zamiast HUD-a w samolotach Samsung S6 z apką na Androidzie. Prawie to samo... Przez tego Twojego Oculusa nie widzisz, tu masz tak jakby okulary przez które widzisz otoczenie(czyli np swoją rękę gmerającą przy pulpicie SKO) i dodatkowo obraz z kamer zewnętrzych zogniskowany w nieskończoność.
Berger
20 lat temu to może byłby postęp, dziś jednak postęp to systemy biometryczne wykrywania i identyfikacji przeciwnika(w tym ludzi) na polu walki - działają w każdych warunkach, sa szybsze i skuteczniejsze. W czasie testów autonomiczna kolumna transporterów Namer, osłaniana z powietrza dronami, pokonująca obszar zurbanizowany i likwidująca jednocześnie każde zidentyfikowane zagrożenie jest o 80% skuteczniejsza od takiej samej kolumny prowadzonej przez ludzi.
RR
Bardzo dobra idea. Oprócz zwiększenia i wzbogacenia świadomości sytuacyjnej z pewnością zmniejsza poczucie "zapuszkowania". Kierowca też IMHO powinien mieć taki system tylko nieco uproszczony. Taki system jest możliwy technologicznie do zaprojektowania w kraju. Może nie będzie na poziomie liderów, ale i tak zdecydowanie zwiększy świadomość, a będzie nasz. Chociaż... równie dobrze może im nie ustępować.
Podbipięta
Moim zdaniem akurat wzmacnia to efekt zapuszkowania że o świadomości sytuacyjnej dowódcy nie wspomnę.W niektórych działaniach bojowych /ze 2 % tych działań ale tylko nocnych/ może się jednak przydać.
KrzysiekS
Super tylko pewnie cena jest powalająca. Mamy ważniejsze wydatki a pieniędzy trochę mało.
GPAS
Zapakować do Leopard i rośka.