Zaproszenie do udziału w postępowaniu wystosowały hiszpańskie ministerstwo obrony i wojska lądowe w 2014 r. Ostatecznie, po trzech miesiącach intensywnych prób na drogach i bezdrożach, wybrano pojazdy wojskowe firmy Iveco, której ofertę oceniono jako najlepszą pod względem technicznym i ekonomicznym.
Umowa obejmuje dostawę w ciągu najbliższych sześciu lat około siedmiuset różnych pojazdów z podwoziami w wersji 4x4, 6x6 i 8x8. Mają to być samochody różnego przeznaczenia: ciężarowe, ciągniki, cysterny, itp.
Według Iveco: „Pojazdy będą wyposażone w wymienne kabiny z ochroną balistyczną i bez ochrony, które można montować na wszystkich podwoziach w zależności od ocenianego poziomu zagrożenia. Kabiny oferują również wysoki poziom komfortu załogi i są zaprojektowane tak, aby pomieścić szereg nowoczesnych systemów łączności i dowodzenia”.
Kontrakt nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Firma Iveco Defence Vehicles dostarczyła bowiem hiszpańskim siłom zbrojnym w ciągu ostatnich 10 lat prawie 2400 pojazdów, w tym 270 lekkich pojazdów wielozadaniowych LMV (Light Multirole Vehicles).
Oj
Oczywiście większość tych pojazdów wyprodukują w Polsce w ramach offsetu za CAS-y hahaha...
rolo
a ofset dla hiszpanii?