Reklama
  • W centrum uwagi
  • Ważne
  • Wiadomości

Gliwickie mosty Daglezja jadą do Wietnamu [News Defence24.pl]

Spółka OBRUM Gliwice podpisała kontrakt na dostawę dla partnera wietnamskiego czterech mostów towarzyszących na podwoziu samochodowym MS-20 Daglezja – dowiedział się nieoficjalnie Defence24.pl. Możliwe, że zostaną podpisane kolejne umowy.

Fot. st. chor. Rafał Mniedło via 10 LDKPanc.
Fot. st. chor. Rafał Mniedło via 10 LDKPanc.

Jak dowiedział się nieoficjalnie Defence24.pl, kontrakt na dostawę czterech mostów MS-20 Daglezja dla partnera wietnamskiego został podpisany w czwartym kwartale ubiegłego roku. Realizacja umowy już się rozpoczęła. To pierwsza partia tych pojazdów – trwają rozmowy na temat dostaw kolejnych mostów i innych pojazdów dla wojsk inżynieryjnych.

Mosty MS-20 Daglezja dysponują przęsłem o długości 20 m. Mogą być wykorzystywane do przerzutu pojazdów gąsienicowych do klasy MLC 70 (co odpowiada masie ok. 63,5 t) lub kołowych do klasy MLC 110. Są osadzone na podwoziu pojazdu Jelcz P662.

Obecnie Wojsko Polskie dysponuje łącznie dwunastoma mostami MS-20 Daglezja. Są to jedyne, znajdujące się w służbie mosty tej klasy, zdolne do wsparcia czołgów Leopard 2A5 i Leopard 2PL, jak i czołgów wojsk sojuszniczych klasy M1A2 Abramsa czy Leoparda 2A6. Wprowadzenie tego typu sprzętu ma więc istotne znaczenie dla skuteczności działania pododdziałów pancernych Wojska Polskiego, ale i sił NATO, operujących na terytorium RP.

image
Fot. archiwum 12 BZ.

Obecnie Inspektorat Uzbrojenia postępowanie na dostawę kolejnych – pięciu w ramach zamówienia podstawowego i pięciu w ramach opcji.

Mosty samochodowe MS-20 Daglezja zostały opracowane przez gliwicki OBRUM, natomiast seryjna partia tych mostów, na podstawie kontraktu z 2015 roku, została dostarczona przez konsorcjum OBRUM i Bumar-Łabędy. Obie spółki należą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. W opracowaniu jest też wariant na podwoziu gąsienicowym, MG-20 Daglezja-G.

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama