Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Śmigłowiec EC725 z podwieszonymi rakietami AM-39 Exocet – fot. Airbus

Exocety na śmigłowcu EC725

Śmigłowiec EC725 Caracal przeszedł testy z podwieszonymi rakietami przeciwokrętowymi AM39 Exocet.

Prace nad stworzeniem wersji przeciwokrętowej śmigłowca EC725 są prowadzone przez inżynierów brazylijskiej firmy Helibras (Helicopters of Brazil, Inc.) i koncernu Airbus Helicopters. Próby w locie przeprowadzono we Francji, jednak zespołem specjalistów kierował brazylijski inżynier Pedro Paim z Helibras.

Zgodnie z oficjalnym komunikatem: „w trakcie prób badano zachowanie śmigłowca w krytycznych fazach lotu, z dwoma rakietami przeciwokrętowymi AM39 Block 2 Mode 2 o masie 700 kg, podwieszonymi po obu bokach śmigłowca. Rejestrowano osiągi, poziom drgań, parametry lotu oraz zweryfikowano obciążenia struktury i aerodynamiczne.

Śmigłowiec miał zamontowane czujniki i przyspieszeniomierze, mierzące i rejestrujące dane, które pomogą zespołom inżynierów Helibras i Airbus Helicopters w następnych działaniach podczas integracji i rozwoju wyposażenia dla wersji morskiej”.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (2)

  1. maniek

    ja bym brał caracala ze względu na jego duży udźwig... w końcu to mają być helikoptery transportowe, ewentualnie dokupiłbym głuszców i SW-4 (np. solo) jako uzupełnienie możliwości wojska...

    1. as

      Zgadzam sie z w 100% Caracal jest najlepszy i do tego zakup głuszców jak najbardziej .

  2. Adam

    Warto dodać, że tym samym wzrosły jego szanse w naszym przetargu.

    1. Bolo

      W przetargu na nasz śmigłowiec wielozadaniowy, powinny startować dwie maszyny. Na śmigłowiec wielozadaniowy AW149, a dla MW maszyna klasy Caracal jak znalazł

    2. dyzio marzyciel

      echh kolejny typ rakiety przeciwokretowej po RBS15 i NSM? watpliwa sprawa

Reklama