Śmigłowiec EC725 Caracal przeszedł testy z podwieszonymi rakietami przeciwokrętowymi AM39 Exocet.
Prace nad stworzeniem wersji przeciwokrętowej śmigłowca EC725 są prowadzone przez inżynierów brazylijskiej firmy Helibras (Helicopters of Brazil, Inc.) i koncernu Airbus Helicopters. Próby w locie przeprowadzono we Francji, jednak zespołem specjalistów kierował brazylijski inżynier Pedro Paim z Helibras.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem: „w trakcie prób badano zachowanie śmigłowca w krytycznych fazach lotu, z dwoma rakietami przeciwokrętowymi AM39 Block 2 Mode 2 o masie 700 kg, podwieszonymi po obu bokach śmigłowca. Rejestrowano osiągi, poziom drgań, parametry lotu oraz zweryfikowano obciążenia struktury i aerodynamiczne.
Śmigłowiec miał zamontowane czujniki i przyspieszeniomierze, mierzące i rejestrujące dane, które pomogą zespołom inżynierów Helibras i Airbus Helicopters w następnych działaniach podczas integracji i rozwoju wyposażenia dla wersji morskiej”.
maniek
ja bym brał caracala ze względu na jego duży udźwig... w końcu to mają być helikoptery transportowe, ewentualnie dokupiłbym głuszców i SW-4 (np. solo) jako uzupełnienie możliwości wojska...
as
Zgadzam sie z w 100% Caracal jest najlepszy i do tego zakup głuszców jak najbardziej .
Adam
Warto dodać, że tym samym wzrosły jego szanse w naszym przetargu.
Bolo
W przetargu na nasz śmigłowiec wielozadaniowy, powinny startować dwie maszyny. Na śmigłowiec wielozadaniowy AW149, a dla MW maszyna klasy Caracal jak znalazł
dyzio marzyciel
echh kolejny typ rakiety przeciwokretowej po RBS15 i NSM? watpliwa sprawa