Przemysł Zbrojeniowy

Eurosatory 2016: Moździerz Thales z lufą gwintowaną

Thales pokazuje na Eurosatory 2016 moduł moździerza samobieżnego 2R2M z lufą gwintowaną, który może być integrowany na pojazdach różnego typu.

2R2M to 120 mm moździerz wyposażony w lufę gwintowaną, podczas gdy większość podobnych systemów tej klasy charakteryzuje się gładkim przewodem lufy. Przedstawiciele Thales wskazują, że oferowany system charakteryzuje się precyzją, którą zapewnia m.in. stabilizacja obrotów pocisku oraz dużą siłą ognia. Maksymalna masa pocisku moździerzowego to 4,2 kg. Zdolny jest do wystrzelenia 10 pocisków w ciągu minuty. 

Francuski moździerz powstał z wykorzystaniem elementów ciągnionego systemu 120 mm RT z gwintowanym przewodem lufy, używanego we m.in. Francji, w Japonii a także w Korpusie Piechoty morskiej USA. Wykorzystuje on podobną amunicję, jak system ciągniony. Jest produkowany przez TDA, spółkę-córkę koncernu Thales.

2R2M ma znaleźć się na wyposażeniu nowej generacji, francuskich transporterów VBMR (Griffon) w wariancie moździerza samobieżnego, wprowadzanych w ramach programu Scorpion. Na ich zakup zdecydowały się do tej pory takie kraje, jak Oman, Włochy, Malezja i Arabia Saudyjska.

Jak podkreślają przedstawiciele Thales, moździerz może zostać bez problemu zamontowany na różne typy kołowych i gąsienicowych transporterów opancerzonych. System zarządzania ogniem moździerzy pozwala zarówno na prowadzenie samodzielnych działań, jak i w baterii. 

 

Komentarze