Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Egipt kupuje podwozia 4x4 od AM General

Autor. AM General

Agencja DSCA (Defense Security Cooperation Agency) poinformowała o wydanej przez rząd USA zgodzie na zakup podwozi samochodowych przez Egipt. Ich pozyskanie przez Kair ma zostać przeprowadzone w ramach procedury FMS (Foreign Military Sales).

Reklama

Egipt chce kupić podwozia REV1-B 4x4 (tzw. rolling chassis) z silnikiem wysokoprężnym o mocy podniesionej do 205 KM (nominalnie 190 KM), wywodzące się konstrukcyjnie z rodziny pojazdów HMMWV. Jest to dodatkowy zakup tego typu podwozi pod zabudowę, będący kontynuacją wcześniejszego. Ma on na celu modernizację floty lekkich pojazdów taktycznych, którą dysponuje obecnie egipska armia oraz zwiększanie interoperacyjności ze Stanami Zjednoczonymi i innymi sojusznikami.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Umowa opiewa na 200 mln USD i poza samymi podwoziami zawiera również pakiet logistyczny oraz szkoleniowy. Realizacją zamówienia ma zająć się firma AM General.

YouTube cover video

Czytaj też

Reklama
Reklama

Komentarze (3)

  1. Książę niosący na plecach białego konia

    zdziCHÓJ//Zwracałem na to uwagę kilka razy. Europejskie połączenie Asiana Airlines w Seulu to złota trasa, charakteryzująca się współczynnikiem wykorzystania przekraczającym 90%, ale wiadomo, że ogłosiła upadłość z innych powodów. Trasa LOT Airlines do Seulu charakteryzuje się również współczynnikiem wypełnienia wynoszącym 90%. (Trasa z Budapesztu, Warszawy Wrocław do Seulu i Pusanu) Zażądaj od Asiana Airlines europejskich praw przewozowych (8 tras) od Seulu w zamian za masowy zakup broni przez Warszawę! Jeżeli LOT Airlines przejmie europejskie trasy Asiana Airlines, urosnie do rozmiarów mogących konkurować z French Airways czy British Airways i zapewniać ogromne zyski. To najlepsza okazja na spłatę opłat za broń w ciągu kilku lat.

  2. zdziCHÓJ

    Jak to jest, że taki Egipt kupuje podwozia i sam dokona stosownej zabudowy dając pracę swoim ludziom, a Polska kupuje gotowce Forda z chromowanymi atrapami chodnicy nic nie zyskując ? Jak to jest, że Egipt produkuje na licencji Abramsy, a Polska kupuje gotowce i przemysł jak zwykle nic nie zyskuje ?

    1. RGB

      @zdziCHÓJ Dobre pytanie, kupujemy na wariata dużo Fordów, ale mnie najbardziej martwi koreański KLTV, którego w opublikowanych planach Agencji Uzbrojenia ma być aż 1000 sztuk. To daje 3 mld złotych za pojazdy w najlepszym razie tylko składane w Polsce. Przecież mamy w tym zakresie większe kompetencje niż Egipt. Już produkujemy seryjnie zabudowę do takich pojazdów jak Waran, Wirus, Aero, które wykorzystują podwozia Tatry, Toyoty Nissana. Wybrać jedną sprawdzoną platformę na kilka ton nośności, kupić licencję i zabudować we własnym zakresie w wersji opancerzonej i nieopancerzonej. Po co mamy płacić haracz za licencję, jak może to zostać w polskim przemyśle, a przy takim kompleksowym rozwiązaniu byłoby to na pewno dużo tańsze.

    2. Pucin:)

      @RGB - nie 1000 szt. a 3000 szt.!!! Pokaż, mi którąkolwiek zbrojeniową firmę polską która otrzymała by taki kontrakt na pojazdy wojskowe - nawet Jelcz takiego nie ma!!!! :) Zakupy: Waran, Wirusa, Aero i TUR-VI (dla Policji - 18 szt.) to ściema i śmiech na sali!!!! Tak się niszczy polską produkcję/zbrojeniówkę!!!! W czym są oni gorsi od koreańskich producentów!!! Dlaczego nikt w nich nie inwestuje takiej kasy jak w Korę!!!! :0

  3. szybki stefan ze szczecina

    No patrzcie, Egipt który dołączył do BRICS, zbroi się u Amerykanów i chce z nimi jak najszerzej współpracować. Gdzie się schowali ci piewcy potężnego BRICS, dalej wam te brednie się spinają?