Przemysł Zbrojeniowy
Coraz więcej produkcji w zakładach Airbusa na Okęciu. Wdrożono elementy do A400M [Defence24 TV]
Nasz zakład odnotował wzrost zysków o 25% w ubiegłym roku. Planujemy dalszy wzrost w tym i kolejnym roku. Więc, jasno widać tendencję rozwojową. Zatrudniamy nowych pracowników - mamy w chwili obecnej około 100 wakatów. – mówi Manuel Heredia Ortiz, prezes zarządu Airbus Poland S.A.
Prezes Ortiz omówił kluczowe przedsięwzięcia prowadzone obecnie w Polsce przez Airbusa. Przypomniał o umowie na modernizację samolotów Orlik do standardu TC II Advanced. Jak poinformował spośród 16 samolotów podnoszonych do niego z wersji TC II, 12 zostało już dostarczonych. Trwają prace nad pozostałymi, a także nad nowym pełnym symulatorem lotów. W ostatnim kwartale bieżącego roku planowane jest też rozpoczęcie dostaw pierwszych z – zakonserwowanej dotąd - dwunastki Orlików wersji TC I. Nowa wersja polskiego samolotu szkolnego spotyka się – zdaniem Ortiza – z zainteresowaniem ewentualnych klientów zagranicznych.
Stabilność inwestycji Airbusa na Okęciu zapewnia prosperujące centrum serwisowe samolotów transportowych C295, w którym prowadzi się prace nie tylko nad polskimi transportowcami, ale także nad maszynami czeskimi i kazachskimi.
Coraz większa jest produkcja elementów konstrukcji lotniczych i satelitów i tutaj Airbus widzi największy potencjał rozwojowy. W szczególności wprowadzane są nowe pakiety produkcyjne w produkcji statków powietrznych, w tym jeden związany z transportowymi A400M. Chodzi tutaj o zbiorniki paliwa umieszczane w ładowniach tych maszyn. Trwają negocjacje dotyczące pozyskania drugiego pakietu produkcyjnego, dla tej samej maszyny. Firma zakłada dalszą dywersyfikację produkcji i odnotowuje wzrost zysków. Spodziewa się go także w tym i następnym roku. W związku z czym zwiększona ma zostać załoga zakładów.
Badanie-rynku
Niestety ale to jest wypaczona wizja smutnej rzeczywistosci. Fakty są takie że na przełomie roku pozwalniali bardzo dużo osób i teraz piszą że tj. nabór na wakaty. Serwis c295 - najniższy budżet w br. w historii tego centrum serwisowego przez co sprawność spadła wyraźnie. Orlik i jego modernizacja - opóźnienia są już ogromne. Jak ktoś śledzi wydarzenia w tej firmie na bieżąco i połączy fakty a nie mity + strajki jakie miały miejsce w br. w tej firmie po raz pierwszy w historii tego zakładu to dojdzie do strasznych wniosków - upadłość.
Victor
Chciałbym, żeby produkty naszego przemysłu zbrojeniowego tak się nie umywały do produktów USA jak ATAK do Apache.
Gnom
Nie po to go zrobiono. Turcy maja własne narzędzie do walki w swoich realiach.
Niwidka
Ciekawe czy już zakończył się strajk pracowników Airbus Poland.
A
Z tego co wiem, to nie wszyscy strajkowali...
Olek
To nie jest Polska firma. To obóz pracy dla naszych doskonalych inżynierów pracujących za marne grosze. Serwis C295? Litości. Super serwis za gigantyczne pieniądze a sprawność tych samolocikiow to 20%. Już dawno powinniśmy ten złom sprzedać i kupić Spartany. Wystarczy poczytać opinie pilotów. Tylko sprzęt amerykański powinniśmy kupować. Sprawdzony i tani.
Spartany są włoskie ;-)
asd
Nikt tam nie zmusza nikogo do pracy. Ofert dla inżynierów nie brakuje. Airbus nie płaci źle tym co coś umieją.
Juzek
Tak samo jak F16. Amerykanie również wciskają nam szajs
Sojer
Czyli w zasadzie nic nie produkują oprócz części, a jedyni odbiorcy to Polska i Airbus.