Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Fot. BAE Systems

BAE System z kontraktem na modernizacje M88A3 Hercules dla US Army

Armia amerykańska zawarła z BAE Systems umowę o wartości 318 mln USD na modernizację wozów zabezpieczenia technicznego M88 do wariantu M88A3, zdolnego do samodzielnego holowania najnowszej wersji czołgu Abrams. Nowa konfiguracja M88A3 eliminuje konieczność używania dwóch pojazdów do podnoszenia i przemieszczania czołgów, których masa wzrosła w ostatnich latach.

„M88 to podstawowy wóz zabezpieczenia technicznego amerykańskich wojsk lądowych. Odgrywa kluczową rolę w Pancernych Brygadowych Zespołach Bojowych U.S. Army” – powiedział Dennis Hancock, dyrektor ds. programów wzt w dziale pojazdów bojowych BAE Systems. „Nawiązaliśmy ścisłą współpracę z wojskiem i partnerami branżowymi w celu opracowania rozwiązania, które eliminuje problemy napotykane podczas holowania czołgów za pomocą jednego pojazdu. Jesteśmy dumni z tego, że nadal zaspokajamy potrzeby armii dotyczące zabezpieczenia technicznego, zapewniając nowe rozwiązania w celu skutecznej ewakuacji uszkodzonych coraz cięższych czołgów z pola bitwy”.

Konfiguracja M88A3 obejmuje ulepszone: układ napędowy, zawieszenie i gąsienice, zwiększające prędkość pojazdu, jego przeżywalność i niezawodność. M88A3 otrzymał również siódme koło jezdne zmniejszające nacisk na podłoże oraz nowe zawieszenie hydropneumatyczne, które umożliwia zablokowanie gąsienicy w celu uzyskania lepszej kontroli nad Herculesem, podczas odzyskiwania pojazdów pancernych. Kontrakt został przyznany w procedurze Other Transactional Authority (OTA) na modernizację systemu ciężkich wozów zabezpieczenia technicznego M88A2 HERCULES do nowego wariantu M88A3 HERCULES. 

Od lat 60. XX w. rodzina wozów zabezpieczenia technicznego M88 BAE Systems zapewnia armii amerykańskiej zdolności odzyskiwania porzuconych lub uszkodzonych wozów bojowych. Ze względu na stopniowy wzrost masy czołgów podstawowych na przestrzeni lat, poprzednik M88A3, tj. M88A2, nie jest obecnie w stanie samodzielnie i bezpiecznie przeprowadzić ewakuacji Abramsa. BAE Systems od trzech lat inwestuje własne środki w badania i rozwój, aby opracować M88A3, który może odzyskiwać czołgi z udziałem jednego wozu. Prace zostaną wykonane w zakładach BAE Systems w Yorku w Pensylwanii, Aiken, w Karolinie Południowej, Anniston, w Alabamie i Sterling Heights, w Michigan.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama