Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Airbus Helicopters w 2017 roku: 409 śmigłowców dostarczonych, zamówienia na 350 maszyn

Firma Airbus Helicopters przygotowała podsumowanie 2017 roku. Wynika z niego, że w ubiegłym roku europejski koncern dostarczył 409 śmigłowców i zdobył zamówienia brutto na 350 maszyn. Zestawienie dotyczy zarówno maszyn cywilnych jak i wojskowych 

Airbus Helicopters poinformował, że w 2017 roku dostarczył 409 śmigłowców i zdobył zamówienia brutto na 350 śmigłowców (335 netto), uzyskując przy tym dobre wyniki komercyjne w segmencie śmigłowców ciężkich i super-średnich. Firma zdobyła zamówienia na 54 śmigłowce z rodziny Super Puma i na 19 super-średnich H175, Te typy te sprzedają się najlepiej w swoich segmentach rynku.

Fot. Airbus Helicopters

Zamówienia obejmują także 168 lekkich śmigłowców jednosilnikowych i 105 lekkich śmigłowców dwusilnikowych z rodziny H135/H145. Na koniec 2017 r. portfel zamówień wyniósł 692 śmigłowce. 


„Zakończyliśmy pierwszą fazę transformacji całej firmy, rozpoczętą w 2014 r., co pozwoliło nam stać się silniejszymi i efektywniejszymi kosztowo w środowisku wymagającego rynku. Nasze wyniki za 2017 r. są świadectwem świetnej pracy wykonanej przez nasze zespoły w celu transformacji działań przemysłowych i ulepszenia produktów i usług. Jednocześnie nasi pracownicy realizowali ambitne plany innowacji i opracowywali śmigłowce przyszłości”, - powiedział Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters i podkreślił: „W tym roku rozpoczniemy drugą fazę transformacji firmy, w trakcie której naszym głównym celem będzie przyspieszenie tych wysiłków poprzez zwiększenie stopnia digitalizacji naszych produktów, usług i operacji – z korzyścią dla naszych klientów i bezpieczeństwa naszej floty”. 


Wśród sukcesów Airbus Helicopters wynotowuje także postępy w rozwoju nowych konstrukcji, w tym H160 oraz ukończenie kampanii strzelań systemu uzbrojenia HForce, który zapewni polepszone i modułowe zdolności wojskowe przed końcem 2018 r. W 2017 r., Airbus Helicopters zakończył wdrożenie odświeżonego modelu przemysłowego, rozpoczynając działalność zakładów produkcji łopat na lotnisku Paryż-Le Bourget, który będzie kompletną częścią nowej strategii specjalizacji wytwórni, integrującej zakłady w Marignane, Donauwörth i Albacete.

Fot. A.Hładij/Defence24.pl
Fot. A.Hładij/Defence24.pl

W ramach działalności międzynarodowej firma dostarczyła 400. śmigłowiec UH-72 Lakota dla US Army i położyła kamień węgielny pod pierwszą linię montażu końcowego śmigłowców w Chinach, z której pierwsze dostawy spodziewane są w 2019.

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (5)

  1. Lejek

    Airbus produkuje świetne śmigłowce, które są niewystarczająco dobre dla Polaków, he, he.

    1. mario

      nam trzeba czołgów, broni przeciwprancernej i przeciwlotniczej, nie smigłowców TRANSPORTOWYCH!!!

    2. -CB-

      I dlatego większość tamtego zamówienia to były śmigłowce SPECJALISTYCZNE!!!

  2. Dred

    Jakie to dziwne, że nikt karaczanów nie kupił....

    1. De Retour

      \"Firma zdobyła zamówienia na 54 śmigłowce z rodziny Super Puma i na 19 super-średnich H175, Te typy te sprzedają się najlepiej w swoich segmentach rynku.\" Przeczytaj jeszcze raz artykuł. Postaraj się go zrozumieć.

    2. Łukasz

      Dziwne byłoby to gdyby kupił, ponieważ Airbus Helicopters nie ma w swojej stajni modelu \"Karaczan\". Pozdrawiam

    3. Łukasz

      Super Puma to nie Caracal. Jeśli producent różnicuje te dwa modele to nie przez przypadek. Pozdrawiam

  3. Alexxx

    Czyli jednak ktoś kupuje francuskie śmigłowce :)))

  4. -CB-

    A nam pozostaje tylko smutna świadomość, że w ciągu przynajmniej kilku lat (oby nie kilkunastu) żadne nowe śmigłowce nie będą u nas latać... A mogły już być...

  5. zdziwiony

    A czym się różni śmigłowiec brutto od śmigłowca netto ???

Reklama