Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Airbus Helicopters rozpoczyna realizację australijskiego kontraktu

Fot. Airbus Helicopters
Fot. Airbus Helicopters

Pierwszy z zakupionych przez Australijskie Siły Zbrojne śmigłowców EC135 T2+ wykonał swój pierwszy lot.

Australijczycy zakupili w sumie piętnaście dwusilnikowych śmigłowców EC135 T2+, które wejdą w skład nowego systemu szkolenia załóg śmigłowcowych HATS (Helicopter Aircrew Training System). Dla jego potrzeb zamówiono dodatkowo symulator lotu EC135 a także przygotowywuje się lądowisko na okręcie szkolnym. Głównym wykonawcą nowego systemu szkolenia jest Boeing Defense Australia współpracujący bezpośrednio z firmą Thales Australia.

Pierwszy EC135 T2+ (numer seryjny 1179) wystartował 16 stycznia br. z terenu fabryki Airbus Helicopters w Donauwörth, w Niemczech, gdzie śmigłowiec został zmontowany i wylądował po godzinie lotu. W międzyczasie sprawdzono działanie systemów pokładowych i silników. W kolejnych lotach ma zostać przetestowane specjalistyczne wyposażenia zamówione przez Australijczyków.

EC135 T2+ został zaprojektowany do zadań cywilnych i Airbus Helicopters chce ostatecznie udowodnić, że sprawdzi się on również jako wojskowy śmigłowiec szkolny. 

Reklama
Reklama

Komentarze (4)

  1. sumk

    Realizacja tego kontraktu, panie Redaktorze, rozpoczęła się z chwilą zawarcia umowy dostawy, a może nawet wcześniej.

  2. QbaM

    Ten Śmigłowiec w liczbie ponad 23 sztuk jest wykorzystywany przez Lotnicze Pogotowie ratunkowe w Polsce.

    1. ato

      Prawie prawda. LPR użytkuje 23 śmigłowce sanitarne EC135 P2i (nazwa handlowa wersji EC135 P2+) z silnikami Pratt & Whitney Canada PW206B2. Australijczycy kupili szkolno-treningowy wariant wersji EC135 T2+ z silnikami Turbomeca Arriel B2 o nieco mniejszej mocy.

  3. marek

    Ciekawy jestem jak Oceniacie ten smiglowiec w porownaniu do innych np AW109.....

    1. NATOwnik

      Dwa najlepsze smiglowce w tej klasie (bezkonkurencyjne) i wybor zalezy do czego chce sie ich uzywac! Obydwa maja swoje plusy i minusy np. AW109 jest szybszy (z chowanym podwoziem) a EC135 ma plozy, ktore wola od kol oddzialy specjalne i policja.

  4. Anonim

    A mieli nie kupować w Airbus śmigłowców bo przecież z doświadczeń z NH-90 wynikać miało, że airbus jest "be"..

    1. Tyberios

      NH90 jest produkowane przez konsorcjum w którym Airbus ma pakiet większościowy, więc co ma piernik do wiatraka w tej sprawie?